Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.15 | Karşılaştırmalı Eğitim | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünya'da bilim, teknoloji ve eğitim alanlarında başarılı olan ülkeler başta olmak üzere farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk eğitim sistemini amaç, yapı, işleyiş gibi boyutlar açısından karşılaştırmak ve Türk eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi ÖZTÜRK AĞIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilme | 2 | Türk eğitim sisteminin yapısını kavrayabilme | 3 | Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini göz önünde bulundurarak, Türk Eğitim Sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
-Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
-Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma
-Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin; eğitim amaçları, örgütsel yapısı ve işleyişi, örgün ve yaygın eğitimi, öğretmen, eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliğe bakışı
-Türk eğitim sistemi ve çeşitli ülkelerin eğitimde reform ve yenileşme girişimleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Karşılaştırmalı Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Karşılaştırmalı Eğitime Tarihsel Bakış | | | 2 | Küreselleşme ve Karşılaştırmalı Eğitim, Karşılaştırmalı Eğitimde Yöntem ve Araştırma
| | | 3 | Türk Eğitim Sistemi
| | | 4 | A.B.D. Eğitim Sistemi
| | | 5 | İngiltere Eğitim Sistemi
| | | 6 | Rusya Eğitim Sistemi
| | | 7 | Almanya Eğitim Sistemi
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Finlandiya Eğitim Sistemi
| | | 10 | Danimarka Eğitim Sistemi
| | | 11 | İtalya Eğitim Sistemi
| | | 12 | İsviçre Eğitim Sistemi
| | | 13 | Japonya Eğitim Sistemi
| | | 14 | Singapur Eğitim Sistemi
| | | 15 | Finale hazırlık
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Balcı, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
-Demirel,Ö (2012) Gelecek için Eğitim: Farklı ülkelerde program geliştirme çalışmaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık
-Erdoğan,İ. (2000) Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık
-Ertürk, S. (2013). Eğitimde "program" geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
-Okçabol, R. (2005). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Ütopya Yayınları
-Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
-Senemoğlu, N. (1991). A study of initial primary teacher training in England with implications for the system in Turkey. Unpublished Research Report, Leicester: The University of Leicester
-Türkoğlu, A. (2015) Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|