BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.14Karakter ve Değer EğitimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmak ve öğrencilerin hem kendi bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Etik, ahlak, değerler ve erdemler kavramlarının tarihsel gelişimi ve kişilerin/toplumların yaşamlarındaki yerini tartışır,
2Temel insan halkları prensiplerini tartışır, İlişki etiği konusunda kuramsal bilgileri kişisel yaşamında sergiler,
3Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözüm yollarını tartışır, Ülke ve global düzeydeki sosyal problemleri betimler,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
-Etik, ahlak, değerler, erdemler, -İlişki etiği -Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözümü -Ülke ve global düzeydeki sosyal problemler -Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma, -Karar verme becerileri geliştirme, -Öz- saygı geliştirme, -Yılmazlık: sıkıntılar karşısında duygusal sağlamlık geliştirme, -Yetilerine güven geliştirme, -Zorluklar ve değişimlere uyum sağlama cesaret ve sebatkarlığı geliştirme, -Amaçlarına ulaşmak için kendini güdülemeyi geliştirme -Dersin genel değerlendirmesi ve tartışma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve ahlak, değer ve erdem kavramları
2Temel insan hakları prensipleri
3İlişkisel etik
4Barışçıl çatışma çözme yolları
5Başlıca ulusal ve küresel meseleler
6Kişinin kendi iyi oluşuyla ilgili sorumluluk alması
7Karar verme
8Ara Sınav
9Yaşam güçlükleri ve bu güçlüklerle etkili başa çıkma
10Özsaygı
11Bireyin güçlü ve zayıf yanları
12Değişim ve güçlüklerle başa çıkma
13Kişinin yaşam amaçlarını takip etmesinde iç motivasyon ve sebat
14Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve genel sınava hazırlanma
15Genel Tekrar
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Aydın, M. Z., ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. -Ulusoy, K., & Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem A Akademi. -Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. -Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. -Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71. -Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston. -Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek