|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.12 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukları hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırma becerisinin kazandırmak ve hastanede yatan çocukların oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi RAZAMAN CEYLAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişimsel özelliklerini söyler, hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklayabilir, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi bilir, çocukların hastaneye yaşantısına hazırlanmasını sağlar, hastaneye hazırlayıcı eğitim verebilir, çocuk ve ailelere teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreçlerinde rehberlik edebilir, hastanede yatan çocuklara yönelik etkinlikler planlayıp, uygulayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim, hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama, hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları hakkında bilgi sağlanacaktır. Edinilen bilgileri uygulama imkânı sağlamak amacıyla öğrenciler bir hafta gözlem ve görüşme, üç hafta uygulama olmak üzere hastanelerin çocuk servislerinde oyun ve eğitim faaliyetlerini yürüteceklerdir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri
| | | 2 | Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları
| | | 3 | Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları
| | | 4 | Çocuğu teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastaneye hazırlayıcı eğitim. Çocuk, ailesi ve hastane personeli arasındaki etkileşim
| | | 5 | Örnek Hasta Öyküleri ile çocuklarla gerçekleştirilebilecek oyun, müzik, drama, hikaye, matematik, aile eğitimi vb. etkinliklerin planlanması.
| | | 6 | Üçer kişilik gruplar halinde İhsan Doğramacı, Dr. Sami Ulus Çocuk Hastaneleri ile Hacettepe Üniversitesi Onkoloji Servisi Çocuk Bölümünde gözlem yapma. Bu hastanelerde yatan iki çocuk belirleyerek, görüşme yapma, hastane personelinden hasta öykülerin
| | | 7 | Öğrencilerin hastanede belirledikleri çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planladıkları hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerinin sınıfta tartışılması.
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
| | | 10 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
| | | 11 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
| | | 12 | Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama
| | | 13 | Hastane okulları
| | | 14 | Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim
| | | 15 | Final Sınavı ( Grupların uygulama sürecinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin, kullanılan materyallerin, fotoğrafların ve edinilen deneyimlerin yer aldığı sunumların yapılması ve dosya şeklinde teslimi).
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi.
- Meeting the educational needs of children and young people in hospital. https://www.education.gov.uk.
- Commodari, Elena( 2010). Children staying in hospital: a research on pyschological stress of caregivers. Italian Journal of Pediatrics 2010, 36:40.
- Işıktekiner, S. ve Akbaba Altun, S. ( 2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim. Vol. 36, no:161.
- Farklı ülkelerdeki hastane okullarının web siteleri.
(http://www.gosh.camden.sch.uk/page/default.asp?title=Home%20Page&pid=1,
http://www.royalfree.camden.sch.uk/page_viewer.asp?page=Home&pid=1 vb).
- Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Down Sendromlu Bir Arkadaşım Var, Duyamamak Böyle Birşey, Bir Türlü Yerimde Duramıyorum, Bende Astım Var, Minik Ansiklopedi: İnsan Vücudu, Birlikte Oynayalım, İçiyle Dışıyla Vücudunuz, Yapabilirim, Bende Disleksi Var, Hastanede, Doktorda, Diş Hekiminde).
- Meraklı Minik Dergisi. Tübitak. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|