BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.12Hastanede Yatan Çocukların EğitimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukları hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırma becerisinin kazandırmak ve hastanede yatan çocukların oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi RAZAMAN CEYLAN
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişimsel özelliklerini söyler, hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklayabilir, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi bilir, çocukların hastaneye yaşantısına hazırlanmasını sağlar, hastaneye hazırlayıcı eğitim verebilir, çocuk ve ailelere teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreçlerinde rehberlik edebilir, hastanede yatan çocuklara yönelik etkinlikler planlayıp, uygulayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim, hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama, hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları hakkında bilgi sağlanacaktır. Edinilen bilgileri uygulama imkânı sağlamak amacıyla öğrenciler bir hafta gözlem ve görüşme, üç hafta uygulama olmak üzere hastanelerin çocuk servislerinde oyun ve eğitim faaliyetlerini yürüteceklerdir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri
2Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları
3Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları
4Çocuğu teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastaneye hazırlayıcı eğitim. Çocuk, ailesi ve hastane personeli arasındaki etkileşim
5Örnek Hasta Öyküleri ile çocuklarla gerçekleştirilebilecek oyun, müzik, drama, hikaye, matematik, aile eğitimi vb. etkinliklerin planlanması.
6Üçer kişilik gruplar halinde İhsan Doğramacı, Dr. Sami Ulus Çocuk Hastaneleri ile Hacettepe Üniversitesi Onkoloji Servisi Çocuk Bölümünde gözlem yapma. Bu hastanelerde yatan iki çocuk belirleyerek, görüşme yapma, hastane personelinden hasta öykülerin
7Öğrencilerin hastanede belirledikleri çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planladıkları hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerinin sınıfta tartışılması.
8Ara Sınav
9Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
10Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
11Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
12Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama
13Hastane okulları
14Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim
15Final Sınavı ( Grupların uygulama sürecinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin, kullanılan materyallerin, fotoğrafların ve edinilen deneyimlerin yer aldığı sunumların yapılması ve dosya şeklinde teslimi).
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi. - Meeting the educational needs of children and young people in hospital. https://www.education.gov.uk. - Commodari, Elena( 2010). Children staying in hospital: a research on pyschological stress of caregivers. Italian Journal of Pediatrics 2010, 36:40. - Işıktekiner, S. ve Akbaba Altun, S. ( 2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim. Vol. 36, no:161. - Farklı ülkelerdeki hastane okullarının web siteleri. (http://www.gosh.camden.sch.uk/page/default.asp?title=Home%20Page&pid=1, http://www.royalfree.camden.sch.uk/page_viewer.asp?page=Home&pid=1 vb). - Tübitak Popüler Bilim Kitapları (Down Sendromlu Bir Arkadaşım Var, Duyamamak Böyle Birşey, Bir Türlü Yerimde Duramıyorum, Bende Astım Var, Minik Ansiklopedi: İnsan Vücudu, Birlikte Oynayalım, İçiyle Dışıyla Vücudunuz, Yapabilirim, Bende Disleksi Var, Hastanede, Doktorda, Diş Hekiminde). - Meraklı Minik Dergisi. Tübitak.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek