Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.11 | Eleştirel Analitik Düşünme | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirme yollarını öğrenmelerini ve bu yolları hem kendi düşünme süreçlerine hem de öğretme-öğrenme ortamlarına uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Düşünme eylemini açıklar. Düşünmeyle ilgili kavram, beceri ve değerler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Düşünmenin biçimlerini bilir ve gruplandırır. | 3 | Eleştirel ve analitik okuma, yazma dinleme etkinlikleri düzenler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Düşünmeyle ilgili temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Düşünme nedir? | | | 2 | Düşünme becerileri | | | 3 | Düşünme organı beyin | | | 4 | Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması | | | 5 | İstemli ve istemsiz düşünme, özellikleri | | | 6 | Eleştirel ve analitik düşünme | | | 7 | Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler? | | | 10 | Eleştirel ve analitik düşünmenin geliştirilme yolları | | | 11 | Eleştirel ve analitik okuma | | | 12 | Eleştirel ve analitik yazma
| | | 13 | Eleştirel ve analitik dinleme
| | | 14 | Eleştirel ve analitik düşüncenin değerlendirilmesi?
| | | 15 | Genel sınava hazırlık
| | | 16 | Genel sınav
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akarsu, B. (2018). Eleştirel düşünme sanatı. Cinius yayınevi.
Doğan, Ö. (2018). Analitik, kratif ve proaktif düşünme. Maviçatı yayınları.
Kurnaz, A. (2010). Eleştirel düşünme öğretimi etkinlikleri. Eğitim yayınevi.
Lipman,M ve Sharp, A. (2003). Thinking in education. UK: Cambridge University Press.
Nosich, G. M. (2012). Eleştirel düşünme rehberi. Anı yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|