BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.11Eleştirel Analitik DüşünmeSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirme yollarını öğrenmelerini ve bu yolları hem kendi düşünme süreçlerine hem de öğretme-öğrenme ortamlarına uygulamalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER
Öğrenme Çıktıları
1Düşünme eylemini açıklar. Düşünmeyle ilgili kavram, beceri ve değerler hakkında bilgi sahibi olur.
2Düşünmenin biçimlerini bilir ve gruplandırır.
3Eleştirel ve analitik okuma, yazma dinleme etkinlikleri düzenler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Düşünmeyle ilgili temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Düşünme nedir?
2Düşünme becerileri
3Düşünme organı beyin
4Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması
5İstemli ve istemsiz düşünme, özellikleri
6Eleştirel ve analitik düşünme
7Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları
8Arasınav
9Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler?
10Eleştirel ve analitik düşünmenin geliştirilme yolları
11Eleştirel ve analitik okuma
12Eleştirel ve analitik yazma
13Eleştirel ve analitik dinleme
14Eleştirel ve analitik düşüncenin değerlendirilmesi?
15Genel sınava hazırlık
16Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akarsu, B. (2018). Eleştirel düşünme sanatı. Cinius yayınevi. Doğan, Ö. (2018). Analitik, kratif ve proaktif düşünme. Maviçatı yayınları. Kurnaz, A. (2010). Eleştirel düşünme öğretimi etkinlikleri. Eğitim yayınevi. Lipman,M ve Sharp, A. (2003). Thinking in education. UK: Cambridge University Press. Nosich, G. M. (2012). Eleştirel düşünme rehberi. Anı yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ34     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek