BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.9Eğitimde Program GeliştirmeSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının program geliştirmenin güncel kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklayabilmelerini ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağına yönelik bir anlayış ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1Program geliştirme ile ilgili temel kavram/terim ve ilkeleri kavrayabilme.
2Program okuryazarlığı becerilerini etkili olarak kullanabilme.
3Program geliştirmede güncel eğilimleri değerlendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
-Eğitimde Program Geliştirme Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; -Program geliştirmenin teorik temelleri; -Program türleri; -Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; -Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; -Program geliştirmenin aşamaları; -Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; -Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; -İçerik düzenleme yaklaşımları; -Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; -Program geliştirme süreci ve modelleri; -Eğitim programı tasarım yaklaşımları; -Program değerlendirme modelleri; -Program okur-yazarlığı; -Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; -MEB öğretim programlarının özellikleri; -Öğretim programlarının uygulanması; -Dünyada ve Türkiye?de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavram ve İlkeler
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel, Psikolojik Temel, Toplumsal Temel
3Program Türleri (Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Bireysel Eğitim Programı, Resmi Program, Uygulanan Program, İhmal Edilen Program, Ekstra Program, Örtük Program)
4Program Geliştirme ve Öğretim Programlarının Özellikleri Program Tasarımı Yaklaşımları
5Program Geliştirmenin Aşamaları, Program Geliştirmenin Planlanması, Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
6Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
7Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
8Ara Sınav
9Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri
10Programların Sürekliliği, Program Okur-Yazarlığı, Program Geliştirmede Yeni Paradigmalar
11Öğretim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmelerin Görev ve Sorumlulukları
12MEB Öğretim Programlarının Özellikleri, Öğretim Programlarının Uygulanması
13Dünya?da ve Türkiye?de Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Yönelimler
14Genel Sınava Hazırlık
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Bilen, M. (Ed.). (2014). Eğitimde ilke ve yöntemler. Ankara: Yargı Yayınevi -Demirel, Ö. (2017). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 24. Baskı, Ankara, Pegem- A Yayıncılık. -Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, Yelkentepe Yayınları. -Fer, S. (2011). Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık. -Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi -Oliva, P. & Gordon, W. R., (2018). Program Geliştirme. Çev. Edt. (Kerim Gündoğdu), Ankara: Pegem-Akademi Yayıncılık. -Ornstein, A. C., Pajak, E. F. & Ornstein, S. B., (2016). Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar. (Çev. Edt. Nilay Bümen), Ankara: Pegem-Akademi Yayıncılık. -Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. -Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. (26. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14     
ÖÇ25     
ÖÇ35     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek