|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.9 | Eğitimde Program Geliştirme | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının program geliştirmenin güncel kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklayabilmelerini ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağına yönelik bir anlayış ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavram/terim ve ilkeleri kavrayabilme. | 2 | Program okuryazarlığı becerilerini etkili olarak kullanabilme. | 3 | Program geliştirmede güncel eğilimleri değerlendirebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | -Eğitimde Program Geliştirme Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar;
-Program geliştirmenin teorik temelleri;
-Program türleri;
-Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri;
-Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri;
-Program geliştirmenin aşamaları;
-Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler;
-Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi;
-İçerik düzenleme yaklaşımları;
-Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;
-Program geliştirme süreci ve modelleri;
-Eğitim programı tasarım yaklaşımları;
-Program değerlendirme modelleri;
-Program okur-yazarlığı;
-Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları;
-MEB öğretim programlarının özellikleri;
-Öğretim programlarının uygulanması;
-Dünyada ve Türkiye?de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavram ve İlkeler | | | 2 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel, Psikolojik Temel, Toplumsal Temel | | | 3 | Program Türleri (Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Bireysel Eğitim Programı, Resmi Program, Uygulanan Program, İhmal Edilen Program, Ekstra Program, Örtük Program) | | | 4 | Program Geliştirme ve Öğretim Programlarının Özellikleri Program Tasarımı Yaklaşımları
| | | 5 | Program Geliştirmenin Aşamaları, Program Geliştirmenin Planlanması, Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi | | | 6 | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik | | | 7 | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Program Değerlendirme Yaklaşımları ve Modelleri | | | 10 | Programların Sürekliliği, Program Okur-Yazarlığı, Program Geliştirmede Yeni Paradigmalar | | | 11 | Öğretim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmelerin Görev ve Sorumlulukları | | | 12 | MEB Öğretim Programlarının Özellikleri, Öğretim Programlarının Uygulanması | | | 13 | Dünya?da ve Türkiye?de Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar ve Yönelimler | | | 14 | Genel Sınava Hazırlık | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi
-Bilen, M. (Ed.). (2014). Eğitimde ilke ve yöntemler. Ankara: Yargı Yayınevi
-Demirel, Ö. (2017). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 24. Baskı, Ankara, Pegem- A Yayıncılık.
-Ertürk, S. (1975). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, Yelkentepe Yayınları.
-Fer, S. (2011). Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
-Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
-Oliva, P. & Gordon, W. R., (2018). Program Geliştirme. Çev. Edt. (Kerim Gündoğdu), Ankara: Pegem-Akademi Yayıncılık.
-Ornstein, A. C., Pajak, E. F. & Ornstein, S. B., (2016). Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar. (Çev. Edt. Nilay Bümen), Ankara: Pegem-Akademi Yayıncılık.
-Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
-Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim. (26. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|