BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.8Eğitimde Program Dışı EtkinliklerSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının resmi (formal) program ve örtük program kavramları odağında program türlerine (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program, vb.); örtük program ve resmi programların, uygulama sürecine yansıtılmasında olası benzerlik ve farklılıkların çeşitli faktörler açısından (bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri, öğretmen kimliği, okul iklimi, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler vb.) doğurgularına ve öğretme-öğrenme sürecinin örtük program bilinciyle tasarlanmasına ilişkin bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Örtük program ve diğer program türlerini (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program) açıklayabilme.
2Örtük program ile diğer program türleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
3Öğrenme-öğretme sürecini örtük program bilinciyle tasarlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Öğretim programı kavramına ilişkin kuramsal temeller, eğitimde resmi (formal) program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; program türleri, örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim, öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2Program ile ilgili temel kavramlar
3Program türleri (Resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra, ulaşılan/değerlendirilen, örtük programlar)
4Örtük programın bileşenleri
5Örtük programla ilgili yaklaşımlar
6Öğrenme öğretme sürecinde örtük programın yansımaları
7Bilişsel alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
8Ara Sınav
9Duyuşsal alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
10Okul ortamında örtük programın yansımaları
11Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler ve örtük program
12Okulda program dışı sportif ve sanatsal etkinlikler ve örtük program
13Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
14Proje hazırlık çalışmaları
15Proje sunumları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları -Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık -Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919. -Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek