Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.7 | Eğitimde Drama | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; öğrencilerin dramanın tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitimde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi RAMAZAN CEYLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; 1. Dramanın tanımını yapabilir, | 2 | Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir, | 3 | Uygun drama tekniklerini okul öncesi dönem çocuklarına uygulayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Dramanın tanımı, tarihçesi, çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları, dramanın kapsadığı etkinlikler, okul öncesi eğitiminde kullanılan drama etkinlikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimde dramanın tanımı, tarihçesi ile çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi, drama ve çocuk oyunları. | | | 2 | Eğitimde dramanın kapsadığı etkinlikler, drama ile eğitim yönteminin özel eğitim gerektiren çocuklarda kullanımı, eğitimde kullanılan drama programları. | | | 3 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 4 | Eğitimde Drama planı uygulaması | | | 5 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 6 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 7 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 10 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 11 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 12 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 13 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 14 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 15 | Eğitimde Drama planı uygulaması
| | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ömeroğlu, Esra (2007). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Ankara: Kök Yayıncılık
Gönen, Mübeccel; Uyar Dalkılıç, Nursel (2017). Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Ankara: Eğiten Kitap
Gönen, M., Şahin, S., Yükselen, A., Tanju, E. (2006). Çocuklar için Yaratıcı Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|