Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.6 | Eğitim Tarihi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Türk tarihindeki sosyal, ekonomik ve politik gelişmeleri ve eğitim üzerindeki etkilerini araştırmak, Eğitim tarihimizdeki başlıca düşünce hareketlerini incelemek, Türk eğitim tarihindeki mevcut ve geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilen bir anlayış geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi ÜSTÜN TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini açıklayabilecek, | 2 | Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar hakkında bilgi sahibi olacak, | 3 | 21. Yüzyılda Türk dünyasında eğitim, ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmalarını araştırabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
1. İlk Türk devletlerinde eğitim,
2. İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim,
3. Osmanlı Devleti'nde Eğitim, ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi,
4. 13-18. Yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerindeki eğitim,
5. Osmanlı Devleti'nde Tanzimat'a kadar eğitimde yenileşme hareketleri,
6. Tanzimat'tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi,
7. 19-20.yüzyıllarda Avrasya'daki Türk devlet ve topluluklarda eğitim,
8. Milli mücadele döneminde eğitim,
9. Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim; Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi,
10. Türkiye Cumhuriyetinde başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci,
11. 21. Yüzyılda Türk dünyasında eğitim ; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim Tarihine ilişkin temel kavramlar | | | 2 | lk Türk devletlerinde eğitim, İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim | | | 3 | Osmanlı Devlet'inde Eğitim, ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi | | | 4 | 13-18. Yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerindeki eğitim,
| | | 5 | Osmanlı Devleti' nde Tanzimat'a kadar eğitimde yenileşme hareketleri,
| | | 6 | Tanzimat'tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi
| | | 7 | 19-20.yüzyıllarda Avrasya?daki Türk devlet ve topluluklarda eğitim, Milli mücadele döneminde eğitim | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Milli mücadele döneminde eğitim | | | 10 | Türkiye Cumhuriyeti2nde eğitim; Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi
| | | 11 | Türkiye Cumhuriyetinde başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci,
| | | 12 | 21. Yüzyılda Türk dünyasında eğitim ; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.
| | | 13 | Dönemin Genel Değerlendirilmesi
| | | 14 | Genel sınava hazırlık
| | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyüz, Yahya.(2008). Türk Eğitim Tarihi: M.Ö. 1000-M.S. 2008. Ankara: Pegem Akademi
-Doğan, İsmail. (2010). Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
-Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|