Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.5 | Eğitim Antropolojisi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Görevlisi ÜSTÜN TÜRKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar | 2 | Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar. | 3 | Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar. | 4 | Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Derste eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerine yer verilecek. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim Antropolojisine giriş | | | 2 | Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar | | | 3 | Eğitim üzerine düşünmek | | | 4 | Eğitimi nasıl anlayabiliriz? "Geliştirme" ya da "tahakküm" | | | 5 | Eğitim antropolojisinde araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar | | | 6 | Sınıf, kültür ve eğitim | | | 7 | Eğitim ve sınıf ayrım | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I | | | 10 | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet II | | | 11 | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I | | | 12 | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II | | | 13 | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri III | | | 14 | Eğitim ve sınıf ayrım | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing.
Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press.
Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık.
Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books.
Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|