BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.4Eğitim HukukuSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin eğitim-hukuk ilişkisini ve eğitim hakkını teorik çerçevede, ulusal ve uluslararası yasal belgeler doğrultusunda inceleyebilmesini eğitim paydaşlarının hakları ve sorumlulukları ile ilgili belgeleri açıklayabilmesini ve eğitim hukuku ile ilgili sorunları ve önerileri tartışabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi İZZET UÇAN
Öğrenme Çıktıları
1Temel hukuk kavramlarını,kaynaklarını ve dallarını bilir,
2Eğitim-hukuk ilişkisini açıklar,
3Eğitim hakkının uluslararası yasal dayanaklarını açıklar,
4Eğitim paydaşlarının haklarını ve sorumluluklarını açıklar, Eğitim hukukunun sorunlarını ve çözüm önerilerini tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
-Temel hukuk kavramları, kaynakları ve dalları, -Eğitim ve hukuk ilişkisi, -Eğitim hukukunun kapsamı ve önemi, -Eğitim hakkı ile ilgili temel kavramlar, -Eğitim hakkının ulusal yasal kaynakları, -Eğitim hakkının uluslararası kaynakları, -Eğitim paydaşlarının hakları ve sorumlulukları ile ilgili hukuksal belgeler, -Eğitim hukukunun sorunları ve çözüm önerileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı
2Hukuk kavramı, kaynakları ve dalları
3Eğitim hukuku kavramı, eğitim hukuk ilişkisi
4Eğitim hakkı ile ilgili temel kavramlar
5Eğitim hakkının ulusal yasal dayanakları
6Eğitim hakkının uluslararası yasal dayanakları
7Eğitim hukuku kavramı, eğitim hukuk ilişkisi
8Ara Sınav
9Öğrencilerin hakları ve sorumlulukları
10Öğretmenlerin hakları ve sorumlulukları
11Yöneticilerin hakları ve sorumlulukları
12Müfettişlerin hakları ve sorumlulukları
13Eğitim hukukunun sorunları ve çözüm önerileri
14Genel Tekrar
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kepenekçi, K., Yasemin, P. Taşkın (2017). Eğitim Hukuku. Ankara: Siyasal Kitabevi. 2. Sarpkaya, R. (2014). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 3. Sönmez, V. (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık. 4. Üçışık, H. F. (2016). Eğitim Hukukunda Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Ötüken Yayınları. 5. Eğitim hukukuyla ilgili yasa ve yönetmelikler. 6. Eğitim hakkı ile ilgili ulusal ve uluslararası bel
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
ÖÇ44     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek