BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.3Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite BozukluğuSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; a. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tarihçesi, nedenleri, sınıflaması ile tanı, özellikleri ve yetersizlikleri, b. DEHB olan çocuklar için eğitsel müdahaleler) ile akran ilişkileri hakkında okul öncesi öğretmen adaylarını bilgilendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1DEHB tarihçesi ve açıklayan kuramlar, nedenleri ve sınıflandırılması
2DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizliklerini bilir.
3DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımları (müdahaleye tepki yaklaşımı)bilir ve açıklar.
4DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma
5DEHB çocuklarla çalışan diğer uzmanlarla nasıl işbirliği yapacağını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
1. DEHB tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması. 2.DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizlikleri. 3. DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı). 4. DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımlar 5. DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma 6. DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği 7. DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme 8. DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1DEHB tarihçesi ve DEHB açıklayan kuramlar
2DEHB nedenleri, sıklığı ve sınıflandırılması
3DEHB olan çocukların tanı ölçütleri ve özellikleri
4DEHB çocukların akademik yetersizlikleri ve üst düzey bilişsel işlevleri
5DEHB çocukların diğer yetersizlikleri
6DEHB çocukların değerlendirilmesi
7Örnek olayların tartışılması
8Ara Sınav
9DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı ve çok aşamalı destek)
10DEHB olan çocuklar için davranışsal yaklaşımlar (olumlu pekiştirme, olumsuz davranışların azaltılması, bilişsel davranışsal müdahaleler)
11DEHB olan çocuklar ve kaynaştırma
12DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği
13DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme
14DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
15Örnek eğitim programları
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ercan, E.S., & Aydın, C. (2014). Anne babalar ve eğitimciler için dikkat eksikliği ve hiperaktivite. Istanbul: Pupa Yayınları Ercan, E.S. (2018). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite. Ankara: Doğan Kitap Crosby, G., & Lippert, T.K. (2017). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (Attention Deficit Disorder and Hyperactivity) (Çev. G.Hazman) İstanbul: Sola Unitas
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14     
ÖÇ25     
ÖÇ34     
ÖÇ44     
ÖÇ55     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek