Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.3 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı; a. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tarihçesi, nedenleri, sınıflaması ile tanı, özellikleri ve yetersizlikleri, b. DEHB olan çocuklar için eğitsel müdahaleler) ile akran ilişkileri hakkında okul öncesi öğretmen adaylarını bilgilendirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi HÜSNİYE BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | DEHB tarihçesi ve açıklayan kuramlar, nedenleri ve sınıflandırılması | 2 | DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizliklerini bilir. | 3 | DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımları (müdahaleye tepki yaklaşımı)bilir ve açıklar. | 4 | DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma | 5 | DEHB çocuklarla çalışan diğer uzmanlarla nasıl işbirliği yapacağını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
1. DEHB tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması.
2.DEHB olan çocukların tanıları, özellikleri ve yetersizlikleri.
3. DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı).
4. DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımlar
5. DEHB olan çocuklar ve okul öncesinde kaynaştırma
6. DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği
7. DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme
8. DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | DEHB tarihçesi ve DEHB açıklayan kuramlar | | | 2 | DEHB nedenleri, sıklığı ve sınıflandırılması | | | 3 | DEHB olan çocukların tanı ölçütleri ve özellikleri | | | 4 | DEHB çocukların akademik yetersizlikleri ve üst düzey bilişsel işlevleri | | | 5 | DEHB çocukların diğer yetersizlikleri | | | 6 | DEHB çocukların değerlendirilmesi | | | 7 | Örnek olayların tartışılması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımlar (müdahaleye tepki yaklaşımı ve çok aşamalı destek) | | | 10 | DEHB olan çocuklar için davranışsal yaklaşımlar (olumlu pekiştirme, olumsuz davranışların azaltılması, bilişsel davranışsal müdahaleler) | | | 11 | DEHB olan çocuklar ve kaynaştırma
| | | 12 | DEHB olan çocukların ailelerinin özellikleri ve ailelerle işbirliği
| | | 13 | DEHB olan çocukların akran ilişkilerini geliştirme
| | | 14 | DEHB çocuklarla çalışan öğretmen-uzman işbirliği
| | | 15 | Örnek eğitim programları
| | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ercan, E.S., & Aydın, C. (2014). Anne babalar ve eğitimciler için dikkat eksikliği ve hiperaktivite. Istanbul: Pupa Yayınları
Ercan, E.S. (2018). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite. Ankara: Doğan Kitap
Crosby, G., & Lippert, T.K. (2017). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (Attention Deficit Disorder and Hyperactivity) (Çev. G.Hazman) İstanbul: Sola Unitas |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|