BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.2Çocuk PsikolojisiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin çocuk psikolojisine ilişkin temel kavramları ve çocukluk dönemi özelliklerine ilişkin gelişimsel açıklamaları öğrenmesi; çocuğun aile ve okul sistemlerindeki yerini biyopsikososyal yaklaşım çerçevesinde değerlendirmesi ve çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar.
2Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar
3Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler
2Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri
3Doğum Öncesi Gelişim
4Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
5İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
6Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
7Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım)
8ARA SINAV
9Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım)
10Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
11Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
12Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
13Özel gereksinimleri olan çocuklar
14Genel Tekrar
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, B. (1997). Çocuk ve ergen psikolojisi. Marmara Üniversitesi Vakfı. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık. Jersild, A. T. (1983). Çocuk psikolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi; Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM). Yavuzer, H. (2005). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yavuzer, H. (1988). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı15230
Bireysel Çalışma15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek