Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.2 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin çocuk psikolojisine ilişkin temel kavramları ve çocukluk dönemi özelliklerine ilişkin gelişimsel açıklamaları öğrenmesi; çocuğun aile ve okul sistemlerindeki yerini biyopsikososyal yaklaşım çerçevesinde değerlendirmesi ve çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar. | 2 | Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar | 3 | Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | | | 2 | Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri | | | 3 | Doğum Öncesi Gelişim | | | 4 | Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | | | 5 | İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | | | 6 | Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | | | 7 | Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | | | 10 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | | | 11 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | | | 12 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | | | 13 | Özel gereksinimleri olan çocuklar | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, B. (1997). Çocuk ve ergen psikolojisi. Marmara Üniversitesi Vakfı.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Jersild, A. T. (1983). Çocuk psikolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi; Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM).
Yavuzer, H. (2005). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Yavuzer, H. (1988). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|