BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-SDG.1Açık ve Uzaktan ÖğrenmeSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Zaman ve mekan kısıtlarını ortadan kaldıran uzaktan eğitimin uygulama alanlarını ve Uzaktan Eğitimde çift taraflı bilgi transferini sağlayan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Sermet TOKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Uzaktan eğitim ve iletişim araçlarının nasıl kullanıldığını açıklar.
2Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler.
3Web tabanlı öğrenmeyi açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Uzaktan eğitimin tanımı 2 Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar Kitaptaki ilgili konuları okuma 3 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi Kitaptaki ilgili konuları okuma 4 Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar Kitaptaki ilgili konuları okuma 5 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları Kitaptaki ilgili konuları okuma 6 Dünyadaki uzaktan için öğretim tasarımı Kitaptaki ilgili konuları okuma 7 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Kitaptaki ilgili konuları okuma 8 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Kitaptaki ilgili konuları okuma 9 Ara Sınav 1 10 Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü Kitaptaki ilgili konuları okuma 11 Uzaktan Eğitim Kuramları Kitaptaki ilgili konuları okuma 12 Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar Kitaptaki ilgili konuları okuma 13 Internet ve Uzaktan Eğitim Kitaptaki ilgili konuları okuma 14 Uzaktan Eğitim Yazılımları Kitaptaki ilgili konuları okuma 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Yeni İletişim Teknolojilerinin Uzaktan Eğitimde Kullanılması, Tübitak-Bülten, 1996 Türkiye 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri, MEB-frteb, Ankara, 1996 Khan, H.B. (1997) Web Based Instruction. New Jersey: Educational Technology Publications, inc.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav19090
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek