Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.1 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Zaman ve mekan kısıtlarını ortadan kaldıran uzaktan eğitimin uygulama alanlarını ve Uzaktan Eğitimde çift taraflı bilgi transferini sağlayan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Sermet TOKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uzaktan eğitim ve iletişim araçlarının nasıl kullanıldığını açıklar.
| 2 | Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler. | 3 | Web tabanlı öğrenmeyi açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uzaktan eğitimin tanımı
2 Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar Kitaptaki ilgili konuları okuma
3 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi Kitaptaki ilgili konuları okuma
4 Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar Kitaptaki ilgili konuları okuma
5 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları Kitaptaki ilgili konuları okuma
6 Dünyadaki uzaktan için öğretim tasarımı Kitaptaki ilgili konuları okuma
7 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Kitaptaki ilgili konuları okuma
8 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Kitaptaki ilgili konuları okuma
9 Ara Sınav 1
10 Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü Kitaptaki ilgili konuları okuma
11 Uzaktan Eğitim Kuramları Kitaptaki ilgili konuları okuma
12 Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar Kitaptaki ilgili konuları okuma
13 Internet ve Uzaktan Eğitim Kitaptaki ilgili konuları okuma
14 Uzaktan Eğitim Yazılımları Kitaptaki ilgili konuları okuma
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Yeni İletişim Teknolojilerinin Uzaktan Eğitimde Kullanılması, Tübitak-Bülten, 1996
Türkiye 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri, MEB-frteb, Ankara, 1996
Khan, H.B. (1997) Web Based Instruction. New Jersey: Educational Technology Publications, inc. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|