BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AYA412B3.1Temel Meteoroloji BilgisiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İklim Elemanları tanıma,Tarla tarımında meydana getirdiği etkileri kavrama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1Klimatoloji ve onunla alakalı temel kavramları öğrenecek.
2İklim, iklim tipleri, iklim değişiklikleri ve Türkiye’nin iklim özelliklerini öğrenecek.
3İklim elemanlarının Tarla tarımında meydana getirdiği etkileri,kavrayacak.
4Farklı iklim koşullarının etkisinde yetiştirilebilecek tarla bitkileri konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İklim, İklim elemanları, İklim Tipleri, Meteorolojik gözlemler ve hava durumu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Klimatolojinin konusu ve amacı
2Meteorolojik gözlemler ve hava durumu
3İklim, iklim öge ve etmenleri
4Meteorolojik gözlemler ve hava durumu, iklim, iklim öge ve etmenleri
5Hava sıcaklığı, ısı ve sıcaklık kavramları, sıcaklık etmenleri
6Sıcaklığın yeryüzünde dağılışı ve bu dağılışa etki eden faktörler
7Sıcaklığın ölçülmesi ve sıcaklıkla ilgili kavramlar,sıcaklığın zamana, yüksekliğe bağlı değişmesi,
8Ara Sınav
9Yüksek ve alçak basınç merkezleri ve hava hareketlerinin doğuşu,
10Rüzgar ve onu etkileyen faktörler, rüzgarın hızı, yönü, esme sıklığı
11Atmosferdeki su buharı (nem) ve su buharı miktarını etkileyen faktörler,
12Bulutluluğun nedenleri ve tipleri
13Yağış ile ilgili genel tanımlar ,
14Yağışın nedenleri ve yağış biçimleri,
15Yağışların coğrafi dağılışı ve etkileri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
O. Erol, Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, 1991. Anonim, Türkiye Çevre Atlası,Türkiye Cumhuriyeti Çevre Orman Bakanlığı, Ankara, 2004. Anonim, Çölleşme ile Mücadele Türkiye Ulusal Eylem Planı, Türkiye Cumhuriyeti Çevre Orman Bakanlığı, Ankara, 2005. Anonim, Türkiye İklimi, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, DHMİ Seyrüsefer Daire Başkanlığı Meteoroloji Ders Kitabı, Ankara, 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14114
Gözlem14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma248
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Ev Ödevi212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ15 332    
ÖÇ25 332    
ÖÇ35 332    
ÖÇ45 332    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek