|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA412B3.1 | Temel Meteoroloji Bilgisi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İklim Elemanları tanıma,Tarla tarımında meydana getirdiği etkileri kavrama | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Klimatoloji ve onunla alakalı temel kavramları öğrenecek. | 2 | İklim, iklim tipleri, iklim değişiklikleri ve Türkiye’nin iklim özelliklerini öğrenecek. | 3 | İklim elemanlarının Tarla tarımında meydana getirdiği etkileri,kavrayacak. | 4 | Farklı iklim koşullarının etkisinde yetiştirilebilecek tarla bitkileri konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İklim, İklim elemanları, İklim Tipleri, Meteorolojik gözlemler ve hava durumu
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Klimatolojinin konusu ve amacı | | | 2 | Meteorolojik gözlemler ve hava durumu | | | 3 | İklim, iklim öge ve etmenleri | | | 4 | Meteorolojik gözlemler ve hava durumu, iklim, iklim öge ve etmenleri | | | 5 | Hava sıcaklığı, ısı ve sıcaklık kavramları, sıcaklık etmenleri | | | 6 | Sıcaklığın yeryüzünde dağılışı ve bu dağılışa etki eden faktörler | | | 7 | Sıcaklığın ölçülmesi ve sıcaklıkla ilgili kavramlar,sıcaklığın zamana, yüksekliğe bağlı değişmesi, | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yüksek ve alçak basınç merkezleri ve hava hareketlerinin doğuşu, | | | 10 | Rüzgar ve onu etkileyen faktörler, rüzgarın hızı, yönü, esme sıklığı | | | 11 | Atmosferdeki su buharı (nem) ve su buharı miktarını etkileyen faktörler, | | | 12 | Bulutluluğun nedenleri ve tipleri | | | 13 | Yağış ile ilgili genel tanımlar , | | | 14 | Yağışın nedenleri ve yağış biçimleri, | | | 15 | Yağışların coğrafi dağılışı ve etkileri | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | O. Erol, Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, 1991.
Anonim, Türkiye Çevre Atlası,Türkiye Cumhuriyeti Çevre Orman Bakanlığı, Ankara, 2004.
Anonim, Çölleşme ile Mücadele Türkiye Ulusal Eylem Planı, Türkiye Cumhuriyeti Çevre Orman Bakanlığı, Ankara, 2005.
Anonim, Türkiye İklimi, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, DHMİ Seyrüsefer Daire Başkanlığı Meteoroloji Ders Kitabı, Ankara, 2005.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Gözlem | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 3 | 3 | 2 | | | | | ÖÇ2 | 5 | | 3 | 3 | 2 | | | | | ÖÇ3 | 5 | | 3 | 3 | 2 | | | | | ÖÇ4 | 5 | | 3 | 3 | 2 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|