Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA312B3.3 | Sağlık Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramları, sağlık davranışlarının belirleyicilerini, sağlığı geliştirmede kullanılan modelleri ve özelliklerini, sağlık eğitiminin sağlığı geliştirmedeki işlevini kavrayarak sağlığı geliştirmede kullanılan bir eğitim programını geliştirme, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci bu dersin sonunda, Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Sağlık davranışlarının belirleyicilerini tanımlar ve sağlığı geliştirme modellerini açıklar. | 3 | Yetişkinin öğrenme özelliklerini ve olumlu eğitim atmosferi yaratma koşullarını sıralar. | 4 | İnteraktif (etkileşimli) eğitim tekniklerini karşılaştırır. | 5 | Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili program geliştirme adımlarını izleyerek bir hedef gruba sağlık eğitimi programı hazırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlar; Sağlık eğitimine genel bakış; Sağlık davranışlarının belirleyicileri ve sağlığı geliştirme modelleri; Dünya Sağlık Örgütü'nün sağlığı geliştirme projeleri (sağlıklı okullar, sağlıklı şehirler, sağlıklı işyerleri vb.); Yetişkin eğitimi ve yetişkinlerin öğrenme özellikleri; Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programını geliştirme adımları; İhtiyaç saptama, amaç-hedef ve içerik belirleme; Olumlu eğitim atmosferi, İletişim teknikleri; İnteraktif (etkileşimli) eğitim teknikleri; Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programının değerlendirilmesi; Grup dinamikleri ve bir eğitim grubunun evreleri; Görsel-işitsel araç ve afiş-broşür hazırlama; Bir sağlık eğitimi programını yürütme ve uygulama sonuçlarını değerlendirme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlar | | | 2 | Sağlık eğitimine genel bakış | | | 3 | Sağlık davranışlarının belirleyicileri ve sağlığı geliştirme modelleri | | | 4 | Dünya Sağlık Örgütü'nün sağlığı geliştirme projeleri (sağlıklı okullar, sağlıklı şehirler, sağlıklı işyerleri vb.) | | | 5 | Yetişkin eğitimi ve yetişkinlerin öğrenme özellikleri | | | 6 | Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programını geliştirme adımları | | | 7 | İhtiyaç saptama, amaç-hedef ve içerik belirleme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Olumlu eğitim atmosferi yaratma | | | 10 | İnteraktif (etkileşimli) eğitim teknikleri | | | 11 | Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programının değerlendirilmesi | | | 12 | Görsel-işitsel araç ve afiş-broşür hazırlama | | | 13 | Grup dinamikleri ve bir eğitim grubunun evreleri | | | 14 | Sağlık eğitimi programını yürütme ve uygulama sonuçlarını değerlendirme | | | 15 | Genel Konu Tekrarı | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ş. Bahar Özvarış, Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011
Ş. Bahar Özvarış, Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | | | 2 | | | | | ÖÇ2 | 4 | 1 | | | 3 | | 3 | | | ÖÇ3 | 4 | 1 | | | 2 | | 2 | | | ÖÇ4 | 4 | 1 | | | 2 | | 2 | | | ÖÇ5 | 4 | 1 | | | 3 | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|