BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AYA309B3.3Merkezi ve Yerel Yönetimlerde Afet YönetimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk Afet Yönetim sisteminde yönetsel stratejilerin gelişim ve değişim yönünü tarihsel açıdan irdeleyerek süreç içinde kurumsal yapılarda görülen değişikliklerin etkinliğini modern afet yönetim yaklaşımı içinde değerlendirmek; afet yönetimi ile ilgili mevcut kurumsal yapıların planlamadan bütçelemeye kadar temel yönetsel fonksiyonlarını dünyadaki iyi yönetim uygulamaları ile karşılaştırmak suretiyle analiz etmek, afet yönetimine yönelik genel sorunlara dikkat çekilmek suretiyle mevcut kurumsal yapılar ile mevzuat düzenlemeleri arasındaki ilişkiyi çözüm odaklı stratejiler geliştirilmesine yardımcı olacak şekilde değerlendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye de afet yönetimine ilişkin kurumsal yapıların gelişim sürecini öğrenme
2Dünyadaki iyi uygulamaları öğrenme, Türkiye deki mevcut yapılanmaya ilişkin karşılaştırmalı analizler gerçekleştirme
3Merkezi yönetim ve yerel yönetimlerin afet yönetimine yönelik sorunlarını öğrenme, çözümleyebilme
4Gönüllülük mekanizmalarının afet yönetimindeki önemini öğretme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Afet ve kriz yönetim aşamaları ve bütünleşik afet yönetimi, doğal afet yönetimi deneyimleri, Türkiye'de afet mevzuatının gelişim süreci, Türkiye'de afet yönetimine ilişkin kurumsal ve idari yapılanma, yürürlükteki temel afet mevzuatı, yerel yönetimler ve afet yönetimi uygulamaları, kalkınma planları ve afet yönetimi ilişkisi, yapı denetimi ve afet ilişkisi, afet yönetimi ve etik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğal Afet Yönetimi dersine ait konuların genel çerçevesinin sunumu, derse ilişkin temel terminolojinin tanımlanması
2Afet ve kriz ilişkisi, afet ve kriz kavramlarının etimolojik yapısı, afet ve krizin özellikleri, afet ve kriz süreci, kriz türleri, afet ve kriz yönetiminin amacı ve önemi
3Afet ve kriz yönetim aşamaları ve bütünleşik afet yönetimi
4Ülke örnekleriyle doğal afet yönetimi deneyimleri
5Türkiye de afet mevzuatının gelişim süreci
6Türkiye de afet yönetimine ilişkin kurumsal ve idari yapılanma
7Türkiye de afet yönetimine ilişkin kurumsal ve idari yapılanma
8Ara Sınav
9Yürürlükteki temel afet mevzuatı
10Yürürlükteki temel afet mevzuatı
11Yerel Yönetimler ve Afet Yönetimi Uygulamaları
12Kalkınma Planları ve afet yönetimi ilişkisi
13Yapı denetimi ve afet ilişkisi
14Afet yönetimi ve etik
15Genel Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hikmet Yavaş, Doğal Afetler Yönüyle Türkiye'de Belediyelerde Kriz Yönetimi, Orion Yayınları, 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Alan Çalışması2816
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
Ev Ödevi414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ15 22 22  
ÖÇ25 22 22  
ÖÇ35 22 22  
ÖÇ45 22 24  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek