Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA309B3.3 | Merkezi ve Yerel Yönetimlerde Afet Yönetimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Afet Yönetim sisteminde yönetsel stratejilerin gelişim ve değişim yönünü tarihsel açıdan irdeleyerek süreç içinde kurumsal yapılarda görülen değişikliklerin etkinliğini modern afet yönetim yaklaşımı içinde değerlendirmek; afet yönetimi ile ilgili mevcut kurumsal yapıların planlamadan bütçelemeye kadar temel yönetsel fonksiyonlarını dünyadaki iyi yönetim uygulamaları ile karşılaştırmak suretiyle analiz etmek, afet yönetimine yönelik genel sorunlara dikkat çekilmek suretiyle mevcut kurumsal yapılar ile mevzuat düzenlemeleri arasındaki ilişkiyi çözüm odaklı stratejiler geliştirilmesine yardımcı olacak şekilde değerlendirmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye de afet yönetimine ilişkin kurumsal yapıların gelişim sürecini öğrenme | 2 | Dünyadaki iyi uygulamaları öğrenme, Türkiye deki mevcut yapılanmaya ilişkin karşılaştırmalı analizler gerçekleştirme | 3 | Merkezi yönetim ve yerel yönetimlerin afet yönetimine yönelik sorunlarını öğrenme, çözümleyebilme | 4 | Gönüllülük mekanizmalarının afet yönetimindeki önemini öğretme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Afet ve kriz yönetim aşamaları ve bütünleşik afet yönetimi, doğal afet yönetimi deneyimleri, Türkiye'de afet mevzuatının gelişim süreci, Türkiye'de afet yönetimine ilişkin kurumsal ve idari yapılanma, yürürlükteki temel afet mevzuatı, yerel yönetimler ve afet yönetimi uygulamaları, kalkınma planları ve afet yönetimi ilişkisi, yapı denetimi ve afet ilişkisi, afet yönetimi ve etik. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğal Afet Yönetimi dersine ait konuların genel çerçevesinin sunumu, derse ilişkin temel terminolojinin tanımlanması | | | 2 | Afet ve kriz ilişkisi, afet ve kriz kavramlarının etimolojik yapısı, afet ve krizin özellikleri, afet ve kriz süreci, kriz türleri, afet ve kriz yönetiminin amacı ve önemi | | | 3 | Afet ve kriz yönetim aşamaları ve bütünleşik afet yönetimi | | | 4 | Ülke örnekleriyle doğal afet yönetimi deneyimleri | | | 5 | Türkiye de afet mevzuatının gelişim süreci | | | 6 | Türkiye de afet yönetimine ilişkin kurumsal ve idari yapılanma | | | 7 | Türkiye de afet yönetimine ilişkin kurumsal ve idari yapılanma | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yürürlükteki temel afet mevzuatı | | | 10 | Yürürlükteki temel afet mevzuatı | | | 11 | Yerel Yönetimler ve Afet Yönetimi Uygulamaları | | | 12 | Kalkınma Planları ve afet yönetimi ilişkisi | | | 13 | Yapı denetimi ve afet ilişkisi | | | 14 | Afet yönetimi ve etik | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hikmet Yavaş, Doğal Afetler Yönüyle Türkiye'de Belediyelerde Kriz Yönetimi, Orion Yayınları, 2005. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | 2 | 2 | | 2 | 2 | | | ÖÇ2 | 5 | | 2 | 2 | | 2 | 2 | | | ÖÇ3 | 5 | | 2 | 2 | | 2 | 2 | | | ÖÇ4 | 5 | | 2 | 2 | | 2 | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|