Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA309B3.2 | Genel Jeoloji | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ekolojinin kavram ve kuramlarının ( habitat, vb.) öğretimi amaçlanmaktadır sürdürülebilir tarım ekolojisi doğal ekosistemlerin korunmasını sağlamak için agroeco sistemleri, çevresel faktörler arasındaki farklılıklar (iklim, edafik faktörler, biyolojik ve topoğrafik faktörler) ortaya çıkarmak için öğretimi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bitki yetiştirme üretim faktörleri (ışık, sıcaklık, yağış gibi ekolojik faktörler, nem, toprak ve canlı faktörlerin) öğrenme etkinliğini değerlendirmek | 2 | Ekolojinin temel ilkeleri öğrenme | 3 | Ülkemizin insanları çevre kirliliği azaltarak tarım, çevre ve sürdürülebilir kalkınma modellerinin bir model olma becerisine sahip olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Canlıların yaşama ve gelişmesi için ihtiyaç duydukları temel çevre faktörlerini tanımlama, canlılar ve çevre faktörleri arasındaki ilişkileri izah etme ve çevre faktörlerinin rolünü bitkisel ve hayvansal üretim açısından irdelemektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekolojinin Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Ekolojik Temel Kavramların İzahı | | | 2 | Işık Faktörünün Tanımı | | | 3 | Işık İle Bitkisel ve Hayvansal Üretim İlişkileri | | | 4 | Sıcaklık Faktörünün Tanımı | | | 5 | Sıcaklık İle Bitkisel ve Hayvansal Üretim İlişkileri | | | 6 | Su Faktörünün Tanımı | | | 7 | Su Bitki ve Hayvan İlişkileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Atmosfer Faktörü ve Tarımsal Açıdan Önemi | | | 10 | Coğrafik ve Topografik Faktörüler ve Tarımsal Açıdan Önemi | | | 11 | Toprak Faktörü ve Tarımsal Açıdan Önemi | | | 12 | Yangın Faktörü ve Ekosistem Açısından Önemi | | | 13 | Ekosistem Tanımı ve Topluluk Ekolojisinin Temel Esasları | | | 14 | Ekosistemde Canlılar Arası İlişkiler, | | | 15 | Ekosistemde Temel Besin Elementi Döngüleri ve Enerji Akışı | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
C. Andiç, Tarımsal Ekoloji, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2002. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 8 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 2 | | 2 | | 3 | | ÖÇ2 | 5 | | | 2 | | 2 | | 3 | | ÖÇ3 | 5 | | | 2 | | 2 | | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|