Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA215B3.1 | İstatistik ve Olasılık | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere istatistiğin ve olasılığın temel elemanlarını, veri setlerini grafiksel ve sayısal yöntemler ile tanımlama yöntemlerini, olasılık hesaplayabilmeyi, kesikli ve sürekli rassal değişkenler için olasılık dağılımlarını oluşturabilmeyi ve beklenen değer hesaplayabilmeyi öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma becerisi kazanır. | 2 | Hipotez geliştirme becerisi kazanır. | 3 | Yöntem kavramı, yöntem geliştirme becerisi kazanır. | 4 | Yöntemler arası farklılıkları, her yöntemin güç ve zayıf yanlarını öğrenir. | 5 | Hata kavramı ve hatanın nasıl ölçüleceği öğrenilir. | 6 | Yorumların bilimsel gerekçelere ve yönteme dayalı olması gerektiği öğrenilir. | 7 | Sağlık olaylarının rastgele değil, tanımlı dağılışlar gösterdiği öğrenilir. | 8 | Önceden tahmin yapma becerisi kazanılır. | 9 | Olaylar arasındaki ilişkisel kavramların ölçülmesi öğrenilir. | 10 | İstatistik analiz becerisi kazanılır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İstatistikle ilgili temel kavramlar, örnekleme testleri ve analiz yöntemlerini kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İstatistik İle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Tanımlayıcı İstatistikler | | | 3 | Yaygınlık Ölçüleri | | | 4 | Araştırmalarda Örnek Hacmi Sorunu | | | 5 | Örnekleme Yöntemleri | | | 6 | Hipotez Testleri | | | 7 | Varyans Analizi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çoklu Karşılaştırma Yöntemleri | | | 10 | Korelasyon Analizi | | | 11 | Regresyon Analizi | | | 12 | Ki-kare Testi | | | 13 | Yaşam Analizleri | | | 14 | Odds ve Relatif Risk Oranları | | | 15 | Parametrik Olmayan Testler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Kazım Özdamar, SPSS İle Biyoistatistik, Nisan Kitapevi, Eskişehir, 2013. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | 3 | 1 | | | 4 | | ÖÇ2 | 3 | | | 3 | 1 | | | 4 | | ÖÇ3 | 1 | | | 2 | 1 | | | 2 | | ÖÇ4 | 2 | | | 3 | 1 | | | 4 | | ÖÇ5 | 5 | | | 3 | 2 | | | 3 | | ÖÇ6 | 5 | | | 2 | 1 | | | 2 | | ÖÇ7 | 5 | | | 2 | 1 | | | 3 | | ÖÇ8 | 5 | | | 3 | 2 | | | 5 | | ÖÇ9 | 3 | | | 1 | 2 | | | 4 | | ÖÇ10 | 3 | | | 2 | 1 | | | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|