Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA412B2.2 | Afetlerde İyileştirme Çalışmaları | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye afetlerde iyileştirme çalışmaları konularında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Afetler öncesi sırası ve sonrasındaki süreçlerdeki iyileştirme çalışmaları öğrenilir. | 2 | Yeni afet karşısında toplumun daha dirençli kılınması gibi konularda yürütülen resmi ve gönüllü uğraşların bütünüyle ilgili bilgilerin öğrenilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, afetlerle ilgili iyileştirme çalışmaları yasal düzenlemeleri, hasar tespiti ve hak sahipliği çalışmaları, afet sigortaları, afet sonrası konut ihtiyacı ve toplanma alanlarının planlanması ve yapımı, afetin psiko-sosyal etkileriyle mücadele iyileştirme sürecinde gönüllü katkısı, afetler sonrasında ortaya çıkan asayiş sorunları, iyileştirme planlarının hazırlaması ve karşılaşılan sorunları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Afet Yönetimi ve Temel İlkeleri | | | 2 | Afet Yönetimi ve Temel İlkeleri | | | 3 | Afet Yönetiminde İyileştirme Aşamaları | | | 4 | Afet Yönetiminde İyileştirme Aşamaları | | | 5 | Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları ve İlgili Mevzuat | | | 6 | Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları ve İlgili Mevzuat | | | 7 | Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları ve İlgili Mevzuat | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sürdürülebilirlik | | | 10 | Sürdürülebilirlik | | | 11 | İyileştirme Çalışmalarını Zorlaştıran Ya Da Karşısında Engel Teşkil Eden Unsurlar | | | 12 | İyileştirme Çalışmalarını Kolaylaştırabilecek Unsurlar | | | 13 | Planlama Çalışmalarının Ortak Özellikleri | | | 14 | İyileştirme Planlarının-Raporlarının Hazırlanması | | | 15 | İyileştirme Bilgi Yönetim Sistemi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oktay Gökçe, Çiğdem Tetik, Teoride ve Pratikte Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları, AFAD Yayınları, Ankara, 2012.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|