BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AYA309B2.4Sağlık EğitimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramları, sağlık davranışlarının belirleyicilerini, sağlığı geliştirmede kullanılan modelleri ve özelliklerini, sağlık eğitiminin sağlığı geliştirmedeki işlevini kavrayarak sağlığı geliştirmede kullanılan bir eğitim programını geliştirme, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bu dersin sonunda, Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklar.
2Sağlık davranışlarının belirleyicilerini tanımlar ve sağlığı geliştirme modellerini açıklar.
3Yetişkinin öğrenme özelliklerini ve olumlu eğitim atmosferi yaratma koşullarını sıralar.
4İnteraktif (etkileşimli) eğitim tekniklerini karşılaştırır.
5Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili program geliştirme adımlarını izleyerek bir hedef gruba sağlık eğitimi programı hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlar; Sağlık eğitimine genel bakış; Sağlık davranışlarının belirleyicileri ve sağlığı geliştirme modelleri; Dünya Sağlık Örgütü'nün sağlığı geliştirme projeleri (sağlıklı okullar, sağlıklı şehirler, sağlıklı işyerleri vb.); Yetişkin eğitimi ve yetişkinlerin öğrenme özellikleri; Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programını geliştirme adımları; İhtiyaç saptama, amaç-hedef ve içerik belirleme; Olumlu eğitim atmosferi, İletişim teknikleri; İnteraktif (etkileşimli) eğitim teknikleri; Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programının değerlendirilmesi; Grup dinamikleri ve bir eğitim grubunun evreleri; Görsel-işitsel araç ve afiş-broşür hazırlama; Bir sağlık eğitimi programını yürütme ve uygulama sonuçlarını değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlar
2Sağlık eğitimine genel bakış
3Sağlık davranışlarının belirleyicileri ve sağlığı geliştirme modelleri
4Dünya Sağlık Örgütü'nün sağlığı geliştirme projeleri (sağlıklı okullar, sağlıklı şehirler, sağlıklı işyerleri vb.)
5Yetişkin eğitimi ve yetişkinlerin öğrenme özellikleri
6Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programını geliştirme adımları
7İhtiyaç saptama, amaç-hedef ve içerik belirleme
8Ara Sınav
9Olumlu eğitim atmosferi yaratma
10İnteraktif (etkileşimli) eğitim teknikleri
11Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme programının değerlendirilmesi
12Görsel-işitsel araç ve afiş-broşür hazırlama
13Grup dinamikleri ve bir eğitim grubunun evreleri
14Sağlık eğitimi programını yürütme ve uygulama sonuçlarını değerlendirme
15Genel Konu Tekrarı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ş. Bahar Özvarış, Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011 Ş. Bahar Özvarış, Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
Ev Ödevi428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ143  2    
ÖÇ241  3 3  
ÖÇ341  2 2  
ÖÇ441  2 2  
ÖÇ541  3 4  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek