BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AYA412.2BAfetlerde İyileştirme ÇalışmalarıSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye afetlerde iyileştirme çalışmaları konularında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1Afetler öncesi sırası ve sonrasındaki süreçlerdeki iyileştirme çalışmaları öğrenilir.
2Yeni afet karşısında toplumun daha dirençli kılınması gibi konularda yürütülen resmi ve gönüllü uğraşların bütünüyle ilgili bilgilerin öğrenilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, afetlerle ilgili iyileştirme çalışmaları yasal düzenlemeleri, hasar tespiti ve hak sahipliği çalışmaları, afet sigortaları, afet sonrası konut ihtiyacı ve toplanma alanlarının planlanması ve yapımı, afetin psiko-sosyal etkileriyle mücadele iyileştirme sürecinde gönüllü katkısı, afetler sonrasında ortaya çıkan asayiş sorunları, iyileştirme planlarının hazırlaması ve karşılaşılan sorunları içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Afet Yönetimi ve Temel İlkeleri
2Afet Yönetimi ve Temel İlkeleri
3Afet Yönetiminde İyileştirme Aşamaları
4Afet Yönetiminde İyileştirme Aşamaları
5Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları ve İlgili Mevzuat
6Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları ve İlgili Mevzuat
7Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları ve İlgili Mevzuat
8Ara Sınav
9Sürdürülebilirlik
10Sürdürülebilirlik
11İyileştirme Çalışmalarını Zorlaştıran Ya Da Karşısında Engel Teşkil Eden Unsurlar
12İyileştirme Çalışmalarını Kolaylaştırabilecek Unsurlar
13Planlama Çalışmalarının Ortak Özellikleri
14İyileştirme Planlarının-Raporlarının Hazırlanması
15İyileştirme Bilgi Yönetim Sistemi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oktay Gökçe, Çiğdem Tetik, Teoride ve Pratikte Afet Sonrası İyileştirme Çalışmaları, AFAD Yayınları, Ankara, 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma2816
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2816
Ev Ödevi248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1144455443
ÖÇ2144455443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek