Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA309.4B | Sağlık Hizmetleri Yönetimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sağlık ve tıbbi bakım ile ilgili yapılacak işleri ve kullanılacak kaynakları ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda, planlama, örgütleme, yönlendirme, denetleme ve koordine etme hakkında temel teorik bilgileri sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hastalık, sağlık ve ilgili temel kavramları öğrenmek | 2 | Sağlık kurumlarında yönetim ve organizasyon hakkında yeterli bilgiye sahip olmak | 3 | Türkiye'de sağlık yapılanması hakkında yeterli seviyede bilgi sahibi olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sağlık ve sağlığın belirleyicileri, sağlık hizmetleri, sağlık kurumları ve işlevleri, Türkiye'de sağlık örgütlenmesi, yönetim ve yönetimin fonksiyonları, hastane organizasyonu, hastane yönetim kurulu, hastane yöneticileri,sağlık kurumlarında insan kaynakları, kalite, stratejik yönetim, ekip çalışması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık ve sağlığın belirleyicileri | | | 2 | Sağlık hizmeti sınıflandırması | | | 3 | Sağlık kurumları ve işlevleri | | | 4 | Yönetim, yönetimin fonksiyonları | | | 5 | Sağlık hizmetleri yönetimi | | | 6 | Hastane organizasyonu,hastane yönetim kurulu ve hastane yöneticileri | | | 7 | Türkiye'de sağlık örgütlenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sağlık bakanlığı hastaneleri | | | 10 | Üniversite hastaneleri | | | 11 | Sağlık kurumlarında stratejik yönetim | | | 12 | Sağlık kurumlarının yapısal tasarımı | | | 13 | Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi | | | 14 | Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi | | | 15 | Sağlık kurumlarında ekip çalışması ve verimlilik | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şahin Kavuncubaşı, Selami Yıldırım, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2010. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | 2 | 3 | 3 | | | | ÖÇ2 | | 4 | | 2 | 3 | 3 | | | | ÖÇ3 | | 4 | | 2 | 3 | 3 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|