BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AYA309.1BEkolojiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ekolojinin kavram ve kuramlarının ( habitat, vb.) öğretimi amaçlanmaktadır sürdürülebilir tarım ekolojisi doğal ekosistemlerin korunmasını sağlamak için agroeco sistemleri, çevresel faktörler arasındaki farklılıklar (iklim, edafik faktörler, biyolojik ve topoğrafik faktörler) ortaya çıkarmak için öğretimi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1Bitki yetiştirme üretim faktörleri (ışık, sıcaklık, yağış gibi ekolojik faktörler, nem, toprak ve canlı faktörlerin) öğrenme etkinliğini değerlendirmek
2Ekolojinin temel ilkeleri öğrenme
3Ülkemizin insanları çevre kirliliği azaltarak tarım, çevre ve sürdürülebilir kalkınma modellerinin bir model olma becerisine sahip olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Canlıların yaşama ve gelişmesi için ihtiyaç duydukları temel çevre faktörlerini tanımlama, canlılar ve çevre faktörleri arasındaki ilişkileri izah etme ve çevre faktörlerinin rolünü bitkisel ve hayvansal üretim açısından irdelemektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ekolojinin Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Ekolojik Temel Kavramların İzahı
2Işık Faktörünün Tanımı
3Işık İle Bitkisel ve Hayvansal Üretim İlişkileri
4Sıcaklık Faktörünün Tanımı
5Sıcaklık İle Bitkisel ve Hayvansal Üretim İlişkileri
6Su Faktörünün Tanımı
7Su Bitki ve Hayvan İlişkileri
8Ara Sınav
9Atmosfer Faktörü ve Tarımsal Açıdan Önemi
10Coğrafik ve Topografik Faktörüler ve Tarımsal Açıdan Önemi
11Toprak Faktörü ve Tarımsal Açıdan Önemi
12Yangın Faktörü ve Ekosistem Açısından Önemi
13Ekosistem Tanımı ve Topluluk Ekolojisinin Temel Esasları
14Ekosistemde Canlılar Arası İlişkiler,
15Ekosistemde Temel Besin Elementi Döngüleri ve Enerji Akışı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
C. Andiç, Tarımsal Ekoloji, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt7214
Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma248
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma248
Ev Ödevi2816
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ15  2 2 3 
ÖÇ25  2 2 3 
ÖÇ35  2 2 3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek