Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN407.1 | İş Süreçleri Analizi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Belirli bir olayı ya da etkinliği ekonomiklik ve etkenlik yönünden etkileyen tüm kaynakları ve etmenleri dizgesel olarak araştırmak ve insan çalışmasını geniş kapsamda incelemek. Süreç ve iş akışı kavramlarını ve temel analiz yöntemlerini öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serhan KÖKHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Süreç Yönetimi ve Süreçlerle Yönetimin temel unsurlarını kavrayarak alternatif sektörler için özgün modeller geliştirebilme | 2 | İş Etüdü (Zaman veMetod Etüdü), istatistiksel süreç kontrol, Kaizen, problem çözme teknikleri, neden sonuç diyagramı, kıyaslama gibi araçlarla süreç analizi, iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapabilme | 3 | Süreç Geliştirme konusunda edinmiş olduğu yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey süreç iyileştirme yöntemlerini kullanarak; örnek bir süreç üzerinde problemi tespit etme, iyileştirme alanlarını belirleme ve iyileştirme çalışmalarını yapabilme | 4 | Örnek süreç iyileştirme çalışmaları ile mesleki deneyimleri paylaşma, sunum becerileri, iletişim ve eleştirel yaklaşım ve somut örneklerle cevap verebilme konularında yetkinliklerin geliştirilmesi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı ve genel giriş | | | 2 | Süreç Kavramı | | | 3 | İş Akışları | | | 4 | İş Süreçleri Analizi ve Kullanılan Teknikler | | | 5 | Veri ve Bilginin Eldesi | | | 6 | İş Ölçümü | | | 7 | İş Süreci Tasarımı | | | 8 | İŞ Değerlendirme Süreci ve Aşamaları | | | 9 | Risk Analizi ve Yönetimi | | | 10 | Simülasyon Modelleri | | | 11 | Yönetim Bilişim Sistemlerinde İş Sürec Analizi ve Örnekleri | | | 12 | Proje Sunumları 1 | | | 13 | Proje Sunumları 2 | | | 14 | Proje Sunumları 3 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
* Decenzo, D.A., Robbins, S.P. (1999). Human Resource Management, John Wiley and Sons.
* Kurt, M., Dağdeviren, M. (2011). İş Etüdü. YESD Yayınevi, Ankara.
* Snabe J.H., Rosenberg A., Møller C., Scavillo M., 2008, Business Process Management — the SAP® Roadmap, Galileo Pres, Boston |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|