Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN310.2 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere başta olmak üzere birçok batı ülkesinde ayrı bir Anabilim dalı olarak yüksek lisans veya doktora programı olarak okutulmaktadır. Konu ile ilgili yirminin üzerinde ders vardır. Burada sunacak olduğumuz bu ders kapsamında: İnsan-Bilgisayar Etkileşimin doğası, özellikleri, etkileşim süreci ile ilgili stratejiler, ara yüz tasarımı, kullanışlılık testi, kullanışlılık ve yazılım mühendisliği, etkileşim stratejileri, menü ve pencere yapıları gibi değişik konular hakkında temel bilgiler aktarılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bora GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan bilgisayar etkileşiminin temel bileşenlerini tanımlar | 2 | Üstün arayüz prensiplerini anlatabilir ve tartışabilir | 3 | Kontrollu kullanıcı arayüz deneyleri gerçekleştirir | 4 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimin doğası, özelliklerini açıklar | 5 | Kullanılabilirlik açısından uygulamaları değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan bilgisayar etkileşimine giriş. | | | 2 | İnsan ve etkileşim kapasitesi, görsel, işitsel dokunsal algılama, hafıza, öğrenme kaabiliyeti. | | | 3 | Giriş çıkış birimleri ve bilgisayarlar. | | | 4 | İletişim Süreci ve Bilgi Prosesi Modelleri | | | 5 | Arayüz tasarımında genel ilkeler, üstün arayüzün özellikleri. | | | 6 | Navigasyon prensipleri. Menü ve geri besleme ilkeleri. | | | 7 | Veri girişi ve veri gösterimi ilkeleri, Web uygulamalarında insan bilgisayar etkileşimi ilkeleri. | | | 8 | Web ve İnternet Örnekleri/ Bilişsel Stratejiler (ARA SINAV) | | | 9 | Arayüz Tasarımı ve Bilgisayar Ekranı Arayüzleri | | | 10 | İnsan teknolojik cihaz etkileşimi. | | | 11 | İnternet Erişimi, Arka plan işlemleri, Servis ve alarm kavramları | | | 12 | Kullanıcı deneyleri. | | | 13 | Modern ve gelecekteki uygulamalar. | | | 14 | Internet Okulları ve Web Tabanlı Uygulamalar: Arayüz Tasarımında Task Analizi | | | 15 | Genel Tekrar (FİNAL SINAVI) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
* Johnson, J. (2007). GUI Bloopers 2.0: Common User Interface Design: Don’t and Do’s for Software Developers and Web Designers, Morgan Kaufmann Publishers- Academic Pres
* Human Computer Interaction, Jenny Preece.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|