Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN211.3 | Kitle İletişim Kuramları | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamak ve etkili iletişim tekniklerini kullanmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bora GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim süreçlerini açıklar | 2 | İletişimin ilkelerini açıklar | 3 | İletişimin çeşitleri açıklar. | 4 | Temel iletişim öğelerini açıklar. | 5 | İletişim kuram ve yöntemlerini açıklar ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin tanımı | | | 2 | İletişimin süreçleri | | | 3 | İletişimin İlkeleri | | | 4 | İletişimin çeşitleri | | | 5 | İletişimin çeşitleri | | | 6 | Temel iletişim unsurları | | | 7 | İletişim teori ve yöntemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İletişim teori ve yöntemleri | | | 10 | İletişimin önemi | | | 11 | İletişim kuramları | | | 12 | İletişim araçları | | | 13 | İnsan İlişkilerinin ilkeleri | | | 14 | Uygulama | | | 15 | Uygulama | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İletişim Becerileri, M. MCKAY, M. DAVİS ve P. FANNİNG, Çeviri: Özgür Gelbal, HYB Yayıncılık, Ankara, 2010.
İletişim Çatışmaları ve Empati, Ü. DÖKMEN, Ankara, 2000. Yaşamın Kalitelendirilmesi, R. ABACI, Form Stil Yayıncılık, İstanbul, 2005.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 15 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|