Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0902.2 | Proje Hazırlama ve Raporlama Teknikleri | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; temel olarak araştırma ve süreçlerine ilişkin ilkeleri, yöntemleri ve eğitim alanındaki uygulamaları geniş bir spektrumda incelemek ve öğrencilerin; araştırma desenleri, veri toplama süreci, analiz ve rapor yazma konusundaki bilgi ve anlayışlarını artırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Didem GÜLERYÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma sürecini ve aşamalarını bilir | 2 | Nicel ve nitel araştırmalarda kullanılacak ilkeleri sıralar. | 3 | Araştırma tür, strateji ve tasarım çeşitlerini ayırt eder. | 4 | Nicel ve nitel araştırmaların örnekleme stratejilerini kullanır. | 5 | Geçerli ve güvenilir veri toplama araçları hazırlar | 6 | Yapılan araştırmaları analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini; araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve amacının tartışılması | | | 2 | Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş | | | 3 | Araştırma Sorunları ve Soruları | | | 4 | Nicel ve Nitel Araştırma İlkeleri | | | 5 | İntihal Nedir? | | | 6 | Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Etik Hususlar | | | 7 | Literatür Taraması | | | 8 | Vize | | | 9 | Araştırma Analizi | | | 10 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | | | 11 | Karma Araştırma Yöntemleri, Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler | | | 12 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | | | 13 | Karma Araştırma Yöntemleri | | | 14 | Araştırmalarda Geçerlilik ve Güvenilirlik | | | 15 | Araştırmalarda Geçerlilik ve Güvenilirlik 2 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
2. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon.
3. Şener Büyüköztürk, Özcan Akgün, Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2010 PegemA Yayıncılık Ankara.
4. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
5. Yıldırım, A. Şimşek H. (2000) Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Proje Sunma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|