BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0902.2Proje Hazırlama ve Raporlama TeknikleriSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; temel olarak araştırma ve süreçlerine ilişkin ilkeleri, yöntemleri ve eğitim alanındaki uygulamaları geniş bir spektrumda incelemek ve öğrencilerin; araştırma desenleri, veri toplama süreci, analiz ve rapor yazma konusundaki bilgi ve anlayışlarını artırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Didem GÜLERYÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma sürecini ve aşamalarını bilir
2Nicel ve nitel araştırmalarda kullanılacak ilkeleri sıralar.
3Araştırma tür, strateji ve tasarım çeşitlerini ayırt eder.
4Nicel ve nitel araştırmaların örnekleme stratejilerini kullanır.
5Geçerli ve güvenilir veri toplama araçları hazırlar
6Yapılan araştırmaları analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini; araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacının tartışılması
2Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş
3Araştırma Sorunları ve Soruları
4Nicel ve Nitel Araştırma İlkeleri
5İntihal Nedir?
6Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Etik Hususlar
7Literatür Taraması
8Vize
9Araştırma Analizi
10Araştırma Yöntemlerini Eleştirme
11Karma Araştırma Yöntemleri, Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler
12Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme
13Karma Araştırma Yöntemleri
14Araştırmalarda Geçerlilik ve Güvenilirlik
15Araştırmalarda Geçerlilik ve Güvenilirlik 2
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson. 2. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon. 3. Şener Büyüköztürk, Özcan Akgün, Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2010 PegemA Yayıncılık Ankara. 4. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 5. Yıldırım, A. Şimşek H. (2000) Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Proje Sunma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz212
Derse Katılım14342
Alan Çalışması122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8324
Quiz için Bireysel Çalışma212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1314152
ÖÇ2444343
ÖÇ3525455
ÖÇ4445445
ÖÇ5432454
ÖÇ6544245
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek