BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YÖN409B.4Dijital Medya ve İletişimSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dijital Medya ve İletişimi dersinin amacı, iletişim alanında yaşanan değişim ve gelişmelerin yarattığı gereksinimler konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. Çünkü teknolojik gelişmelerle birlikte artık medya, yeni medya olarak dönüşüm evresinden geçmektedir ve bu evreye de uyum sağlamak gerekmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Gelişen teknolojinin sosyal kültürel ve ekonomik ilişkilerdeki etkisini incelemek, iletişim araştırmalarında kullanılan farklı araştırma yöntemlerini bellemek.
2Yöndeşme , iletim ve ve sayısallaşmanın günlük yaşama etkisi üzerindeki tartışmaları eleştirel bir gözle değerlendirme becerisine sahip olmak.
3İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavramak.
4Geleceğin teknolojileri hakkında fikir sahibi olabileceklerdir.
5Ders kapsamında proje yapabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Yeni medyanın temel dinamikleri, yeni medya sosyolojisi, bilgi toplumu, internetin gelişimi, sosyal paylaşım ağları ve sosyal medya, web ve mobil uygulamalar yazılımlar, dijital içerik üretimi, dijital mecralar (Web sitesi, tablet dergi, haber uygulamaları), internet reklamcılığı, google, arama Motorları, mikrobloglar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dijitalleşme kavramı
2Dijital medya kavramı
3Yeni medyanın özellikleri
4BIT'lerde değişim ve dönüşüm
5Teknoloji ve teknolojik belirlenimcilik tartışmaları
6Yeni Medya/ Bilgi Toplumu tartışması
7Sosyal Medya, Sosyal Medyanın Özellikleri Ve Yapısı
8Ara Sınav
9Yeni Medya ve Fotoğraf Platformları
10Yaratıcılık ve inovasyon
11Dijital Medya sanatı
12Dijital Medya ve Değişen Tüketim Anlayışı
13Dijital Nesil ve Yeni Medyanın Kullanım Biçimi
14Z kuşağı, C kuşağı ve Dijital medya
15Geleceğin meslekleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yengin, Deniz. Yeni Medya Ve..., Anahtar Kitaplar Yayınevi: İstanbul. Eugenia Siapera. Understanding New Media. SAGE Publications Ltd.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz313
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt515
Takım/Grup Çalışması326
Örnek Vaka İncelemesi212
Beyin Fırtınası515
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1525143
ÖÇ2154543
ÖÇ3445325
ÖÇ4454315
ÖÇ5444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek