BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YÖN211B.5İş Süreçleri AnaliziSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Belirli bir olayı ya da etkinliği ekonomiklik ve etkenlik yönünden etkileyen tüm kaynakları ve etmenleri dizgesel olarak araştırmak ve insan çalışmasını geniş kapsamda incelemek. Süreç ve iş akışı kavramlarını ve temel analiz yöntemlerini öğrenmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Serhan KÖKHAN
Öğrenme Çıktıları
1Süreç Yönetimi ve Süreçlerle Yönetimin temel unsurlarını kavrayarak alternatif sektörler için özgün modeller geliştirebilme
2İş Etüdü (Zaman veMetod Etüdü), istatistiksel süreç kontrol, Kaizen, problem çözme teknikleri, neden sonuç diyagramı, kıyaslama gibi araçlarla süreç analizi, iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapabilme
3Süreç Geliştirme konusunda edinmiş olduğu yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey süreç iyileştirme yöntemlerini kullanarak; örnek bir süreç üzerinde problemi tespit etme, iyileştirme alanlarını belirleme ve iyileştirme çalışmalarını yapabilme
4Örnek süreç iyileştirme çalışmaları ile mesleki deneyimleri paylaşma, sunum becerileri, iletişim ve eleştirel yaklaşım ve somut örneklerle cevap verebilme konularında yetkinliklerin geliştirilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
*
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı ve genel giriş
2Süreç Kavramı
3İş Akışları
4İş Süreçleri Analizi ve Kullanılan Teknikler
5Veri ve Bilginin Eldesi
6İş Ölçümü
7İş Süreci Tasarımı
8İş Değerlendirme Süreci ve Aşamaları
9Risk Analizi ve Yönetimi
10Simülasyon Modelleri
11Yönetim Bilişim Sistemlerinde İş Sürec Analizi ve Örnekleri
12Proje Sunumları 1
13Proje Sunumları 2
14Proje Sunumları 3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
* Decenzo, D.A., Robbins, S.P. (1999). Human Resource Management, John Wiley and Sons. * Kurt, M., Dağdeviren, M. (2011). İş Etüdü. YESD Yayınevi, Ankara. * Snabe J.H., Rosenberg A., Møller C., Scavillo M., 2008, Business Process Management — the SAP® Roadmap, Galileo Pres, Boston
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı140
Proje Hazırlama160
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444444
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek