Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN312B.2 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin insan bilgisayar etkileşimi tekniklerinin kişi ve kurumların gerçek hayat tasarım ve kullanılabilirlik sorunlarını çözmesini nasıl sağladığı konusunda bilgi sahibi olmasını ve bu tür sorunların çözüm yöntemleri konusunda becerilere sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Dilara Arzugül AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnternet teknolojileri konusunda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme. | 2 | Hem kullanıcı hem de sunucu tarafında için İnternet yazılımlarını gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlayabilme ve gerçekleyebilme. | 3 | Programlama dilleri tasarımı ve gerçeklenmesi için gerekli olan güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında öğrenciler bu disiplinler arası alanın temel sac ayaklarını yanı insanı ve makinanın sınırlarını tanımaktadırlar. Buna bağlı olarak bu sınırları göz önünde bulundurarak geliştirilecek olan bilgisayar sistemlerinde ne tür kuralların takip edilmesi gerektiği ve hangi model ve örneklerin kullanılması gerektiği konularında beceri sahibi yapılmaktadırlar. Son olarak, tasarlanmış olan sistemlerin kullanılabilirlik ve kullanım kolaylığını ölçme değerlendirme yöntem ve metodları uygulamalı olarak değerlendirilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİNE (İBE) GİRİŞ | - | - | 2 | İNSAN VE BİLGİSAYAR | - | - | 3 | ETKİLEŞİMLİ SİSTEMLERİN KULLANILABİLİRLİĞİ | - | - | 4 | ETKİLEŞİM NEDİR | - | - | 5 | TASARI İŞLEMLERİ | - | - | 6 | ETKİLEŞİM TASARI TEMELLERİ | - | - | 7 | Ara Sınav | - | - | 8 | Ara sınav | - | - | 9 | YAYGIN TASARIM | - | - | 10 | KAVRAMSAL MODELLER | - | - | 11 | YAZILIM SÜRECİ | - | - | 12 | DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | - | - | 13 | İŞBİRLİĞİ VE SOSYAL MEDYA KATILIMI | - | - | 14 | Vaka incelemesi | - | - | 15 | Vaka incelemesi 2 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çağıltay, K. (2018). Teoriden Pratiğe İnsan – Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği. Seçkin yayıncılık: Bursa |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|