Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN211B.3 | İletişim Becerileri | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin kendisini, yaşadığı çevre ve dünyayı anlama ve kendisiyle, çevresiyle daha etkili iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimin öneminin farkına varır. | 2 | Kendisiyle ve çevresiyle daha etkili iletişim kurar. | 3 | İletişimde dil kullanımına özen gösterir. | 4 | İletişim çatışmalarını etkili biçimde kontrol edebilir. | 5 | İletişim davranışlarının oluşmasında etkili bilişsel öğeleri, bilişsel süreçleri ve iletişim davranışlarına etkilerini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
İletişim, İletişim türleri, etkili iletişim teknikleri ve becerileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin tarihsel gelişimi. İletişim nedir Genel kavram ve tanımlar. | | | 2 | İletişim türleri ve yöntemleri. | | | 3 | İletişim unsurları. Etkili dinleme ve geri bildirim. | | | 4 | Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler. İletişimi etkileyen unsurlar. | | | 5 | İletişim ve beden dili. | | | 6 | Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması | | | 7 | Etkili iletişimin kural ve yöntemleri | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | İletişim çatışmaları. | | | 10 | Etkili iletişimde çatışma yönetimi. | | | 11 | Etkili iletişim ve boyutları. | | | 12 | Örgütsel iletişim. | | | 13 | Kültür ve iletişim. | | | 14 | Kitle iletişim. | | | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cüceloğlu, Doğan(1991) İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi.
Cüceloğlu, Doğan(1994),Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitapevi.
Demiray,Uğur(2008)Etkili İletişim, Pegem Akademi.
Dökmen, Üstün(2003)İletişim Çatışmaları ve İletişim,Sistem Yayınları.
Kılıç, Veysel(2002)Dilin İşlevleri ve İletişim,Papatya Yayınları.
Adair, John(2003) Etkili İletişim,Babıali Kültür Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|