BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ORG412.1Alternatif Tedavi YöntemleriSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin, çiftlik hayvanlarına klasik tedavi yöntemlerine ek olarak alternatif tedavi yöntemleri hakkında bilgiler vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doc. Dr. Emre TEKCE
Öğrenme Çıktıları
1Dersle ilgili temel kavramları öğrenir.
2Dersin mesleğiyle ilişkisini kurar.
3Alternatif tedavi ve klasik tedavi ayrımını yapar.
4Alternatif tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
5Mesleki olarak karşılaştığı sorunlara çözüm yolları arar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Alternatif tedavi
2Klasik tedavi ve Alternatif tedavi arasındaki farklar
3Alternatif tedavi yöntemleri
4Alternatif tedavi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları
5Dünyada ve Türkiye’de Alternatif tedavi kullanımı
6Organik hayvancılıkta kullanılan Alternatif Tedavi yöntemleri
7Organik hayvancılıkta kullanılan Alternatif Tedavi yöntemleri
8ARA SINAV
9Aromaterapi ve uygulamaları
10Aromaterapi ve uygulamaları
11Homeopati ve uygulamaları
12Homeopati ve uygulamaları
13Naturopati ve uygulamaları
14Naturopati ve uygulamaları
15FİNAL SINAVI
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Lewıth G, Tamamlayıcı Tıp, İstanbul, Morpa Yayınları, Ocak 2005, • Saraç M E, Ayurveda, Doğan Kitapçılık, İstanbul, 2000. • Saraç M E, Doğanın Şifalı Eli, Doğan Kitapçılık, İstanbul, 2005. • Dumankaya S, Meslek Sırlarım, Filika Yayınları, İstanbul, 2004 • Yılmaztürk M, Anti-Agiging Program, Remzi Kitapevi, Temmuz 2005, ISBN No: 9751410460. • Araz A, Harlak H, Meşe G. Sağlık Davranışları ve Alternatif Tedavi Kullanımı. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 2007: 6 (2). • Hatipoğlu,F.Ş.Homeopati,bazı homeopatik maddeler ve veteriner hekimlikte kullanım alanları.Türk Veteriner Hekimliği Dergisi,1996;8(4):47-53.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı155
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik2612
Soru-Yanıt14228
Alan Çalışması166
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ14        5      4
ÖÇ2 5      4      5 
ÖÇ3  35   4  4   5  
ÖÇ4    4 4    5 4   
ÖÇ5     5      4    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek