Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS0701.12 | Herkes İçin Spor (Spor Bilimleri Fakültesi) | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Herkes için sporun anlam ve felsefesini, herkes için spor aktivitelerinde güncel sorunları ve geleceğini, spor aktivitelerinin tanıtımının ve uygulanmasının öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Herkes için sporun tanımının, tarihinin, felsefesini bilir | 2 | Herkes için sporun antrenman prensiplerini bilir. | 3 | Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını irdeler | 4 | İnsan hakları ve sporu bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Herkes için sporun anlam ve felsefesini, herkes için spor aktivitelerinde güncel sorunları ve geleceğini, spor aktivitelerinin tanıtımının ve uygulanmasının öğretilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkın bilgi ve dersin amaçlarının açıklanması | | | 2 | Hareketsiz yaşamın sakıncaları | | | 3 | Herkes için sporun tarihçesi. Her yaşta spor ve egzersizin temel hedefleri | | | 4 | Herkes için sporun bilimsel temelleri | | | 5 | Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri | | | 6 | Neden Aerobik Egzersiz | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Kalp damar hastalığı ve egzersiz | | | 9 | Şişmanlık ve egzersiz | | | 10 | Zayıflık ve egzersiz | | | 11 | Aerobik nedir nasıl yapılır. Step nedir nasıl yapılır | | | 12 | Sportif ısınmanın önemi | | | 13 | Düzenli ve dengeli beslenme | | | 14 | Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ZORBA,E., Yaşam Boyu Spor, GSGM yayınları, Ankara, 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|