BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS411.2BGençlik SosyolojisiSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin konusu, modernliği icatlarından bir toplumsal kimlik olan ve döneme göre farklı anlamlar taşıyan, çocukluk ile yetişkinlik arasındaki ara dönem olan gençliktir. Bu ders, çok disiplinli bir yaklaşımla ve Türkiye’deki gençlik araştırmalarına özel bir önem vererek, öğrencileri gençlik ve gençlik kültürü araştırmalarıyla tanıştırmayı hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Yaş dönemleriyle ilgili temel kavramları açlıklayabilmek
2Gençlik kültürünü anlamak.
3Gençlik konusunda resmi ve popüler söylemleri analiz edebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, geleneksel toplumdan modern topluma geçiş sürecinde gençlik kavramının oluşumu ve dönüşümüyle başlayacaktır. Modernliğin bir ürünü olarak « gençlik » kavramının oluşumunu içeren bu giriş derslerinden sonra, siyasi bir aktör olarak gençliğin ortaya çıkışını, özellikle farklı ülkelerdeki 1968 olayları üzerinde durarak ele alınacaktır. Daha sonraki haftalarda 1950’li yıllardan başlayarak, müzik, edebiyat aracılığıyla gençlik kültürleri incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş dersi : konunun ve ders işleyişinin açıklanması
2Toplumsal kategori olarak gençliğin ortaya çıkışı
3Gençlik ve altkültürleri
4Gençlik ve toplumsal hareketler : 68 kuşağı
5« Tehlikeli sınıf » olarak gençlik : şiddet, suç ve gençler
6Devlet karşısında gençler
7Toplumsal cinsiyet, cinsellik ve gençler
8Ara Sınav
9Türkiye’de gençliğin icadı
10Türkiye’de gençlik mitleri : 68 ve 78 kuşakları
111980 sonrası gençlik ve siyaset
12Toplumsal ayrışma karşısında gençlik
13Günümüz Türkiye’sinde gençlik kimlikleri
14Genç ve Vatandaşlık kavramı
15Genç ve Vatandaşlık kavramı
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yentürk, N., Kurtraran, Y. & Nemutlu, G. (2008). Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Lüküslü, G. Demet Lüküslü, “Farklı Kitaplar ve Farklı Açılardan ’Gençlik’ Analizleri“, Birikim, Ağustos 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15333233214211344
ÖÇ25333243223311344
ÖÇ34333343233311344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek