Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS214.2B | Aydınlanma Felsefesi | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Aydınlanma Döneminin sorunlarınını ve düşünürlerini tanıması, bu sorunlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Aydınlanma dönemini tanır. | 2 | 2) Aydınlanma Felsefesinde öne çıkan düşünürleri tanır. | 3 | 3) Aydınlanmanın problemlerini tanır. | 4 | 4) Aydınlanmanın problemlerini tartışır. | 5 | 5) Aydınlanmanın değerlerini tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Aydınlanmanın karakteristik özellikleri, önemli Aydınlanma düşünürleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aydınlanma Nedir?
| | | 2 | Aydınlanmanın Genel Özellikleri
| | | 3 | İskoç Aydınlanması
| | | 4 | İskoç Aydınlanması
| | | 5 | Fransız Aydınlanması
| | | 6 | Fransız Aydınlanması
| | | 7 | Fransız Aydınlanması
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Fransız Aydınlanması
| | | 10 | Alman Aydınlanması
| | | 11 | Alman Aydınlanması
| | | 12 | Alman Aydınlanması
| | | 13 | Alman Aydınlanması
| | | 14 | Aydınlanma ve Türkiye´ye etkileri
| | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ernst Bloch, Rönesans Felsefesi, Çev: Hüsen Portakali, Cem Yayınevi, İstanbul, 2002.
Dorinda Outram, Aydınlanma, Dost Yayınevi, Ankara, 2007.
Ahmet, Çiğdem, Aydınlanma Düşüncesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 1997. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|