|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS212.1B | Gelişim Psikolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Gelişim ile ilgili kavramlar, Gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, Gelişimde kritik dönemler, Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, Doğum öncesi gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Okul öncesi dönemde gelişim, Okul çağı dönemde gelişim, Ergenlik döneminde gelişim, Genç yetişkinlikte gelişim, Yetişkinlik döneminde gelişim, Yaşlılıkta gelişim ve ölüm ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1.Gelişime ilişkin kavramlar tanımlar. | 2 | 2.Gelişim kuramlarını karşılaştırır. | 3 | 3.Gelişimi etkileyen faktörleri sıralar. | 4 | 4. Gelişimde kritik dönemleri tartışır. | 5 | 5.Gelişim dönemlerini örneklerle açıklar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Gelişimin temel kavramları, temel ilkeleri kalıtım ve çevrenin davranışa etkisi, bebeklik ve ilk çocuklukta gelişim evreleri, orta çocukluk döneminde gelişim, ergenlik döneminde gelişim, ahlak gelişimi kavratılacaktır. Çocukluk anlayışına tarihsel bakış, genetik ve kalıtım, fiziksel ve motor gelişim, bebeklerde öğrenme, dil kazanımı, bilişsel gelişim, sosyal biliş, cinsiyet rolü, psiko-sosyal, ahlak gelişimi, ana-baba konuları anlatılacaktır. Ve gelişimle ilgili kuramlar kavratılacak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Gelişimle ilgili büyüme, gelişme, olgunlaşma, öğrenme, hazırbulunuşluk kavramları | | | 2 | Gelişimin kritik dönemleri ve gelişim ilkeleri | | | 3 | Gelişimi etkileyen faktörler | | | 4 | Bebeklik döneminde gelişim | | | 5 | Okul öncesi dönemde gelişim | | | 6 | Orta çocukluk döneminde gelişim | | | 7 | Ergenlik döneminde gelişim | | | 8 | Vize | | | 9 | Gelişim kuramlarının karşılaştırılması | | | 10 | Gelişimle ilgili araştırma yöntem ve teknikleri | | | 11 | Yetişkinlik ve yaşlılık döneminde gelişim | | | 12 | Çocukların gelişimsel bozukluklar | | | 13 | Çocukların gelişimlerini değerlendirme yöntemler | | | 14 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik etkinlikler | | | 15 | Gelişim alanlarını desteklemeye yönelik etkinlikler | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bekir, O.2006. Gelişim Psikolojisi; Yetişkinlik-Yaşlılık-Ölüm, İmge Kitabevi, İstanbul.
Baymur, F.B. Genel Psikoloji, İnkilap Kitabevi
Arı, Ö. Üre, H.Y.; Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Mikro Yayınları Konya. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|