|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS210.1B | İletişim ve Medya Sosyolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İletişimin toplum içindeki yerini tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısıyla inceleyerek, iletişimin işlevleri, toplum üzerindeki etkileri, iletişim sosyolojisi alanındaki çalışmalar ve iletişim üzerindeki denetim konuları ele alarak değerlendirmek temel amaçtır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | İletişimin kapsam boyutu üzerinden toplumu anlama ve anlamlandırma çabası kazanabilir. | 2 | İletişim teknolojilerinin ilerlemesi, toplumların gelişiminde sosyolojiye olan gereksinimin daha iyi anlaşılmasına yol açar. | 3 | Toplumsal vakaların açıklanmasında iletişimin etki ve boyutunu açıklayabilir. | 4 | Sosyoloji ve iletişim disiplinleri arasındaki ilişkinin dinamiklerini açıklar. | 5 | İletişim ve toplumsal, kültürel ve siyasal gelişmeler konusunda genel bir anlayışa sahip olabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İletişimin niteliği, iletişim ve toplum, sosyolojik modeller, kitle İletişimin niteliği, kitle iletişim ve kamuoyu, kitle iletişimi üzerine kuramlar, kitle iletişimi ve kültür, Kitle iletişim ve küreselleşme, medya ve İdeoloji, medya ve demokrasi, medya ve etik, medya ve reklam. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Oryantasyon ve giriş | | | 2 | İletişim ve insana bakış | | | 3 | Medyanın etkileri ve toplum | | | 4 | Sosyoloji kuramları | | | 5 | Medya ve kültür ilişkisi | | | 6 | Toplumsal değişme bağlamında medya | | | 7 | Enformasyon ve gözetim toplumunda insan | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Yeni iletişim araçları ve toplum | | | 10 | Yabancılaşma ve toplumsal dönüşüm | | | 11 | Sosyal medya ve toplumsal çözülme | | | 12 | Medya tüketim ilişkisi ve bireyselleşme | | | 13 | Medyada şiddet kültürünün yansımaları | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bal,H. İletişim Üzerine Sosyolojik Yaklaşımlar, Fakülte Kitabevi, Isparta
Adorno W, Theodor, Kültür Endüstrisi, Çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İletişim Yay
Alemdar, Korkmaz, İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, Ümit Yay
Baudrillard, Jean, Simülakrlar ve Simülasyon, Çev.
Erdoğan, İrfan(2005) İletişimi Anlamak Ankara, Erk Yayınevi,
Chomsky, Noam, Medya Denetimi, Çev. Şen Süer, Tüm Zamanlar Yay
Oskay, Ü.1992. İletişimin ABCsi, Simavi Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|