Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS208.2B | Demokrasi ve İnsan Hakları | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini vererek öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman KESKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirebilme | 2 | Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanabilme | 3 | vİnsan haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrayabilme | 4 | İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrayabilme | 5 | .Demokrasi ve insan hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Demokrasi Kuramlarına Giriş Demokrasi Teorileri Modern Demokrasi Kuramcılarının Öncüleri: Aristoteles “Halk Egemenliği” Montesquieu “Ilımlı Demokrasi Düşüncesi” J.J. Rousseau “Radikal Halk Egemenliği Öğretisi, Tocqueville “Amerika’da Demokrasi” J.S. Mill “Liberal Temsili Demokrasi” , Karl Marx ve Paris Komünü İnsan Hakları Kuramı İnsan Haklarının Korunması İnsan Haklarının Korunmasına İlişkin Başlıca Usuller Uluslararası Çalışma Örgütü Koruma Sistemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan hakları ve demokrasinin tanımı | | | 2 | Dünyada ve Türkiye de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi | | | 3 | Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri | | | 4 | Aile ve okulda demokrasi eğitimi | | | 5 | İnsan haklarının Batı daki gelişimi(İlk ve Orta çağlar) | | | 6 | İnsan haklarının Batı daki gelişimi(Yeni ve Yakın çağlar) | | | 7 | İnsan haklarının Türkiye deki gelişimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İnsan hakları ile ilgili uluslar arası düzenlemeler | | | 10 | İnsan haklarında ulusal düzeyde gelişmeler | | | 11 | İnsan hakları alanında çalışan uluslar arası örgütler | | | 12 | İnsan hakları alanında çalışan ulusal örgütler | | | 13 | Bir insan hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı | | | 14 | Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları | | | 15 | Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Manfred G.Schmidt, Demokrasi Kuramlarına Giriş, Vadi Yayınları, Ankara, 2002.
Alaın Touraıne, Demokrasi Nedir? YKY, İstanbul.
Giovanni Sartori, Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Yayınları, Ankara, 1996. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|