|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS211.1B | Eğitim Felsefesi | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim felsefesinin tanımını yapabilme kritik düşünme ve felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilme, felsefedeki, teolojideki, bilim ve sanattaki içerik ve metodlar arasındaki farklılıkları anlayabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir. | 2 | Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir | 3 | Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. | 4 | Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir. | 5 | Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler . | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları Epistemoloji-
| | | 2 | Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık
| | | 3 | Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları
| | | 4 | Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı
| | | 5 | Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim
| | | 6 | Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması
| | | 7 | J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı
| | | 8 | ara sınav | | | 9 | Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim
| | | 10 | Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik
| | | 11 | Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi
| | | 12 | Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi
| | | 13 | Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault
| | | 14 | Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
| | | 15 | Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
| | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gutek, G. L. 2001. Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınevi: Ankara
Cevizci, A. 2012. Eğitim Felsefesi. Say Yayınevi:İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|