Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS413.2 | Çevre İncelemeleri | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyolojik bir konu olarak çevre çalışmalarının güncel tartışmalarla ele alınması dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Görevlendirme |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre ve toplum ilişkisini kavrar. | 2 | çevre hareketlerinin gelişimi kavrar. | 3 | risk kavramını açıklar. | 4 | tüketim-yoksulluk ve çevre ilişkisini farkeder. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre ve toplum, teknoloji ve çevresel zarar, çevre hareketlerinin gelişimi,sivil toplum kuruluşları ve çevre çalışmaları, çevresel büyüme ve risk kavramı, katı atık ve kullan at toplumu,tüketim-yoksulluk ve çevre, su ve hava kirliliği, çölleşme ve kıt kaynaklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre ve toplum,
| | | 2 | Çevre ve toplum, | | | 3 | teknoloji ve çevresel zarar, | | | 4 | çevre hareketlerinin gelişimi, | | | 5 | çevre hareketlerinin gelişimi, | | | 6 | sivil toplum kuruluşları ve çevre çalışmaları, | | | 7 | çevresel büyüme ve risk kavramı, | | | 8 | çevresel büyüme ve risk kavramı, | | | 9 |
ara sınav | | | 10 | katı atık ve kullan at toplumu, | | | 11 | tüketim-yoksulluk ve çevre, | | | 12 | tüketim-yoksulluk ve çevre, | | | 13 | su ve hava kirliliği, | | | 14 | çölleşme ve kıt kaynaklar. | | | 15 | çölleşme ve kıt kaynaklar. | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
R.Keleş, C.Hamamcı(1993) Çevre Politikası. Ankara:İmge.
M.Kışlalıoğlu, F.Berkes(2007) Çevre ve Ekoloji. İstanbul:Remzi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|