Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS316.1 | Köy Sosyolojisi | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kır Sosyolojisinin temel bilgi ve kavramlarını öğretmek, kır toplumlarının sosyal ve sosyo-ekonomik yaşam koşullarını inceleyerek kır yaşamına dair kapsamlı bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İlhan KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Köy Sosyolojisini sosyolojinin bir alt disiplini olarak farkeder ve onun hakkında genel bilgi, tanım ve kavramları öğrenir. | 2 | Kır ve kent arasındaki ayrımı yapabilir hale gelerek köy toplumunun temel özelliklerini öğrenir. | 3 | Türkiyede yapılan kır sosyolojisi çalışmalarını inceleyerek kır sosyolojisi üzerindeki modernleşmeciliğin etkilerinin farkına varır. | 4 | Kırsal yaşam ile kent yaşamı arasındaki bağlantıların ve farklılıkların farkına varır ve bunları oluşturan sebepleri öğrenir. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kır Sosyolojisinin temel bilgi ve kavramlarını öğretmek, kır toplumlarının sosyal ve sosyo-ekonomik yaşam koşullarını inceleyerek kır yaşamına dair kapsamlı bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyolojinin bir alt dalı olarak Köy Sosyolojisinin ve ikisi arasındaki ilişkinin anlatılması | | | 2 | Kır ve Kent ayrımı yapılarak köy toplumlarının temel özellikleri hakkında bilgi verilecektir. | | | 3 | Türkiyede Kır Sosyolojisi çalışmaları ve Osmanlı toprak ile kırsal yapılardaki dönüşüm. | | | 4 | Cumhuriyet döneminde kırsal yapılardaki mevcut durum ile ilk dönem kırsal politikalar hakkında bilgi verilecektir. | | | 5 | II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiyeye ekonomik açıdan genel bakış ve Türkiyede tarım politikaları | | | 6 | Türkiyede çok partili sisteme geçiş ile birlikte yeni hükümetlerin tarıma yönelik değişen politikaları | | | 7 | Türkiyede planlı dönem ve tarımsal kalkınma planlarına yönelik genel değerlendirme | | | 8 | Avrupa Birliği müzakere sürecinde Türk tarımının yeri ve Türkiyede son dönem tarımsal yapıların durumu | | | 9 | ARASINAV | | | 10 | Tarım politikalarının küreselleşme ile olan ilişkisi, küresel piyasalar ve yerel pazar. | | | 11 | Kırsal kalkınmanın tanımı, içeriği ve Türkiyedeki durum | | | 12 | Kırsal yoksulluk kavramı ve tarihsel süreci | | | 13 | Köy Sosyolojisi ile ilgili temel kavramlar | | | 14 | Kır Sosyolojisi ve kırsal yapılar üzerine genel bir değerlendirme | | | 15 | Kır Sosyolojisi ve kırsal yapılar üzerine genel bir değerlendirme | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Wolf,E.R. (2000/1996). Köylüler. İmge Kitabevi, Ankara.
Akşit, B.1985. Köy, Kasaba ve Kentlerde Toplumsal Değişme, Turhan Kitabevi, Ankara
Gezgin, M. F. 1997. Sosyal Yapı Açısından Genel Sosyoloji Köy Sosyolojisi İlşkileri, İ. Ü. Basımevi
Türkdoğan, O. 2006.Türkiye’de Köy Sosyolojisi, IQ Kültür Sanat Yayıncılık. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|