BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS313.2Gelişme SosyolojisiSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Azgelişmişlik ve gelişmişlik kavramları bağlamında, gelişme kuramının eleştirel bir okumasını yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Gelişme kuramının çerçevesini öğrenmek.Gelişmişlik/azgelişmişlik olguları ile modernlik ve kapitalizm arasındaki ilişkiyi kavramak.
2Gelişmişlik/azgelişmişlik olguları ile modernlik ve kapitalizm arasındaki ilişkiyi kavramak.
3Gelişme kuramının teorisyenlerinin teorik yaklaşımları hakkında bilgi edinmek.
4Gelişme kuramına dönük eleştiriler bağlamında, gelişmişlik/azgelişmişlik olguları hakim ekonomik-siyasal güçler arasındaki ilişkiyi ile kavramak.
5Gelişme kuramındaki temel yaklaşımlar bağlamında, özgül toplumları, sosyolojik bir perspektifle analiz etmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişmişlik/azgelişmişlik olguları, tarihsel gelişim, modernlik ve kapitalizm, kapitalizmin diğer toplumlarla ilişkisi, kuramlar, gelişme teorisine yöneltilen eleştiriler, özgürlükle kalkınma kavramı, farklı özgürlük tipleri ve gelişmeyle ilişkileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişme ve kalkınma
2Gelişme ve azgelişmişlik
3Gelişme ve kalkınma kavramı
4Gelişme ve sürdürülebilirlik
5Yeni ekonomi-politik ilkeler
6Modernleşme süreci ve gelişme sosyolojisi
7Tüketim toplumu
8Gelişme toplum sınıflandırmaları
9Ara sınav
10Küreselleşen dünya ve eşitsizlikler
11Gelişmişlik ve azgelişmişlik
12Gelişme ve III. Dünyalılar
13Gelişmiş ülkelerin durumu
14Gelişme ve mülkiyet ilişkileri
15Gelişme ve mülkiyet ilişkileri
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği (E. Kongar, 1985); Modernizm, Kapitalizm ve Azgelişmişlik (F. Ercan2001) Kolonyalizm, Postkolonyalizm (A, Loomba2000) Yeni Zamanlar (S. Hall & M. Jacques,1995)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek