Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS311.1 | Aile Sosyolojisi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı aile ve aile sosyolojisine ilişkin kavram ve kuramların açıklamasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İlhan KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Aileye ilişkin sosyolojik bakış açısını kazanır | 2 | Aile kurumuna ilişkin sorunlarının tespitini yapar | 3 | Aile sorunlarına ilişkin sosyolojik analizler yapar | 4 | Aile sosyolojisine ilişkin araştırmaları planlar | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ailenin tarihsel gelişim süreci, yapısı, işlevleri ve türleri,
Toplumsal cinsiyet
Aile sosyolojisindeki teorik yaklaşımlar
Türkiye?nin toplumsal yapısı ve aile,
Aile sosyolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri
Türkiye?de ve dünyadaki aileye yönelik araştırmalar ve politikalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ailenin tarihsel gelişim süreci, yapısı
| | | 2 | Ailenin işlevleri, türleri, roller ve aile içi iletişim örüntüleri
| | | 3 | Toplumsal cinsiyet
| | | 4 | Aile sosyolojisindeki teorik yaklaşımlar
| | | 5 | Aile sosyolojisindeki teorik yaklaşımlar
| | | 6 | Annelik, babalık ve aile içi ilişkiler ve çatışmalar
| | | 7 | Aile yaşamında risk faktörleri: şiddet, yoksulluk, yaşlılık ..vb. gibi.
| | | 8 | Türkiye?nin toplumsal yapısı ve aile
| | | 9 | vize | | | 10 | Kültürel -sosyal değişme, küreselleşme ve aile | | | 11 | Aile sosyolojisinde kullanılan araştırma yöntemleri | | | 12 | Türkiye?de ve dünyadaki aileye yönelik araştırmalar
| | | 13 | Türkiye?de ve dünyadaki aileye yönelik politikalar. | | | 14 | Sunumlar
| | | 15 | Sunumlar
| | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Canatan K.,Y. E. 2013; Aile Sosyolojisi, Açılım Kitap, İstanbul.
Aytaç, A.M. 2007. Bir Ailenin Serencamı:Türkiye’de Modern Aile Fikrinin Oluşması, Dipnot Yay.
Duby, G,1991. Erkek Ortaçağ, Ayrıntı, 1991;
Duby, G., 1991. Şövalye, Kadın ve Rahip/Feodal Fransa’da Evlilik, Ayrıntı.
Sayın Ö, 1990. Aile Sosyolojisi: Ailenin Toplumdaki Yeri, , Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|