BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS214.1Bilim FelsefesiSeçmeli242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ontolojik ve epistemolojik kabulleri ile temel bilimsel paradigmalar ve yaklaşımlar ile bilimsel bilgiye yönelik temel eleştiriler ve araştırma yöntem ve teknikleri ile birlikte bilimsel bilgi?nin kendine has özellikleri ile incelenmesi/özetlenmesi ve öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Bilginin tanımı, amacı, tarihi, kaynakları ve özelliklerini ifade eder.
2Bilgi türleri ile birlikte bilginin doğruluk sorununu karşılıklı nedensellik ilişkisi içinde analiz eder.
3Batılı bilginin gelişim tarihini bilimsel bilginin doğuşu ve gelişimini sosyo-kültürel sebepleri ile birlikte değerlendirir.
4Bilimsel bilginin temel özelliklerini, yöntem ve tekniklerini diğer bilgi türleri ile karşılaştırarak analiz eder.
5Temel bilimsel paradigmaları ve temel yaklaşımları yöntem ve teknikleri birlikte değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim Felsefenin tanımını yaparak, temel kavram ve akımlarını kavratılır. Bilim felsefesinin -özellikle mantıksalcı bilim felsefesinden tarihselci bilim felsefesine doğru yürüyüşünü ve gelişimi işlenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ontolojik Açıdan Bilginin Zorunluluğu, Bilginin Amacı ve Bilginin Tarihi
2İnsani Bilginin Kaynakları
3Bilgi Türleri
4Bilgide Doğruluk Sorunu
5Batılı Bilginin Ontolojik Temelleri ve Temel Bilgi Kuramları
6Batılı Bilginin Gelişim Tarihi: Bilimsel Bilginin Doğuşu ve Gelişimi
7Bilimsel Bilginin Kriteri, Tanımı, Konusu, Amacı ve Özellikleri
8Sosyal Bilimlerde Temel Yaklaşımlar: Pozitivist Bilim Anlayışı, Temel Kabulleri, Yöntemi ve Teknikleri
9Ara Sınav
10Pozitivist Bilim Anlayışına Bağlı Yaklaşımlar
11Pozitivizme Yönelik Eleştiriler
12Yorumcu Bilim Anlayışı, Temel Kabulleri, Yöntem ve Teknikleri
13Yorumcu Bilim Anlayışına Bağlı Temel Yaklaşımlar ve Yorumcu Bilim Anlayışına Yönelik Eleştiriler
14Bütüncü Bilim anlayışı, Temel kabuller, Yöntem ve Araştırma Teknikleri
15Bütüncü Bilim anlayışı, Temel kabuller, Yöntem ve Araştırma Teknikleri
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demir, Ö.2012. Bilim Felsefesi. Chalmers, A. 2008. Bilim Dedikleri. Doğan Ö. 2013. Felsefe ve Doğa Bilimleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek