BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS212.2Medya ve PsikolojiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; haber ve tanıtımda, görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığının incelenmesi ve medya ve psikoloji arasındaki iletişim ve medyanın bireyler üzerindeki psikolojik yansımalarının tartışılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Görsel medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını yansımalarını yorumlar.
2Yazılı medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını değerlendirir.
3Haber ve tanıtımda psikoloji ve sosyal psikoloji verilerini yorumlar.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler, Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri, Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü, Medya etiği, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler üzerindeki olumsuz etkileri, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar ve ergenler üzerindeki olumlu etkileri. Medya estetiği ve psikoloji, Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri Medya ve şiddet ve Medyanın çocuklara karşı olan sorumluluğunu kapsayan bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Medya ve medya tarihi
3Medya ve toplumsal iletişim
4Medya ve toplumsal iletişim
5Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları
6Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü
7Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü
8Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler
9ARA SINAV
10Türkiyedeki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri
11Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler ve yetişkinler üzerindeki olumsuz etkileri
12Medya etiği
13Medya estetiği ve psikoloji
14Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri
15Medya ve şiddet
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Postman, N., & Akınhay, O. (2010). Televizyon: Öldüren Eğlence: Gösteri Çağında Kamusal Söylem. Ayrıntı Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek