BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS208.2Demokrasi ve İnsan HaklarıSeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini vererek öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Görevlendirme
Öğrenme Çıktıları
1İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirebilme
2Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanabilme
3vİnsan haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrayabilme
4İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrayabilme
5.Demokrasi ve insan hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Demokrasi Kuramlarına Giriş Demokrasi Teorileri Modern Demokrasi Kuramcılarının Öncüleri: Aristoteles “Halk Egemenliği” Montesquieu “Ilımlı Demokrasi Düşüncesi” J.J. Rousseau “Radikal Halk Egemenliği Öğretisi, Tocqueville “Amerika’da Demokrasi” J.S. Mill “Liberal Temsili Demokrasi” , Karl Marx ve Paris Komünü İnsan Hakları Kuramı İnsan Haklarının Korunması İnsan Haklarının Korunmasına İlişkin Başlıca Usuller Uluslararası Çalışma Örgütü Koruma Sistemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan hakları ve demokrasinin tanımı
2Dünyada ve Türkiye de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi
3Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri
4Aile ve okulda demokrasi eğitimi
5İnsan haklarının Batı daki gelişimi(İlk ve Orta çağlar)
6İnsan haklarının Batı daki gelişimi(Yeni ve Yakın çağlar)
7İnsan haklarının Türkiye deki gelişimi
8İnsan hakları ile ilgili uluslar arası düzenlemeler
9Ara Sınav
10İnsan haklarında ulusal düzeyde gelişmeler
11İnsan hakları alanında çalışan uluslar arası örgütler
12İnsan hakları alanında çalışan ulusal örgütler
13Bir insan hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı
14Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları
15Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Manfred G.Schmidt, Demokrasi Kuramlarına Giriş, Vadi Yayınları, Ankara, 2002. Alaın Touraıne, Demokrasi Nedir? YKY, İstanbul. Giovanni Sartori, Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Yayınları, Ankara, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav17575
Final Sınavı17575
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek