Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MLY212.4B | Yazılı Medya ve Ekonomi | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, medya kuruluşlarının yapısal özellikleri ve ekonomideki yeri konusunda bilgilenmelerini ve bu konuda yorum yapabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ünal Gülhan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya ekonomisi kavram ve modelleri tanımlanabilecek, | 2 | Medya ekonomisinin ürün ve hizmet stratejileri açıklanabilecek | 3 | Türkiye’de tarihsel süreç içinde medya sektörünün mülkiyet yapısı kavranabilecek, | 4 | Türk Medya ekonomisinde yazılı, görsel ve işitsel medya kuruluşları betimlenebilecek, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, ekonominin makro ve mikro değerleri ışığında medya işletmelerinin yapısal özellikleri, ürün, üretim ve hizmet stratejileri ile Türkiye’de faaliyet gösteren medya işletmeleri ve gruplarından oluşmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya Ekonomisi Kavramı ve Gelişimi
| | | 2 | Medya Ekonomisinde Kullanılan Kuram ve Modeller | | | 3 | Medya Ekonomisinin Yapısal Özellikleri | | | 4 | Medya Ekonomisinin Ürün Ve Üretim Yapısı | | | 5 | Medya Sektöründe Üretim Stratejileri | | | 6 | Medya Sektöründe Hizmet Stratejileri | | | 7 | Ekonomik Koşulların Medya Ekonomisine Etkileri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Medya Sektörünün Piyasa Yapısı (ve Mülkiyet Yoğunlaşması) | | | 10 | Türkiye’de Medya Ekonomisinin Mülkiyet Açısından Yapısal Analizi: 1948-1990 | | | 11 | Türkiye’de Medya Ekonomisinin Yapısal Dönüşümü: 1990-2000- | | | 12 | Türk Medya Ekonomisinde Yazılı Basın İşletmeciliği | | | 13 | Türk Medya Ekonomisinde Televizyon kuruluşları | | | 14 | Türk Medya Ekonomisinde Radyo kuruluşları | | | 15 | Türk Medya Ekonomisinde Yer Alan Medya Grupları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baytar, Orhan (2013), Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Çizgi
Kitapevi, İstanbul.
-Kuyucu, Michael (2012), Türkiye’de Medya Ekonomisi, Esen Yay., İstanbul.
-Schneider Martin (2013), Management von Medienunternehmen, Springer, Wiesbaden |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|