BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MLY212.4BYazılı Medya ve EkonomiSeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, medya kuruluşlarının yapısal özellikleri ve ekonomideki yeri konusunda bilgilenmelerini ve bu konuda yorum yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ünal Gülhan
Öğrenme Çıktıları
1Medya ekonomisi kavram ve modelleri tanımlanabilecek,
2Medya ekonomisinin ürün ve hizmet stratejileri açıklanabilecek
3Türkiye’de tarihsel süreç içinde medya sektörünün mülkiyet yapısı kavranabilecek,
4Türk Medya ekonomisinde yazılı, görsel ve işitsel medya kuruluşları betimlenebilecek,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, ekonominin makro ve mikro değerleri ışığında medya işletmelerinin yapısal özellikleri, ürün, üretim ve hizmet stratejileri ile Türkiye’de faaliyet gösteren medya işletmeleri ve gruplarından oluşmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya Ekonomisi Kavramı ve Gelişimi
2Medya Ekonomisinde Kullanılan Kuram ve Modeller
3Medya Ekonomisinin Yapısal Özellikleri
4Medya Ekonomisinin Ürün Ve Üretim Yapısı
5Medya Sektöründe Üretim Stratejileri
6Medya Sektöründe Hizmet Stratejileri
7Ekonomik Koşulların Medya Ekonomisine Etkileri
8Arasınav
9Medya Sektörünün Piyasa Yapısı (ve Mülkiyet Yoğunlaşması)
10Türkiye’de Medya Ekonomisinin Mülkiyet Açısından Yapısal Analizi: 1948-1990
11Türkiye’de Medya Ekonomisinin Yapısal Dönüşümü: 1990-2000-
12Türk Medya Ekonomisinde Yazılı Basın İşletmeciliği
13Türk Medya Ekonomisinde Televizyon kuruluşları
14Türk Medya Ekonomisinde Radyo kuruluşları
15Türk Medya Ekonomisinde Yer Alan Medya Grupları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baytar, Orhan (2013), Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Çizgi Kitapevi, İstanbul. -Kuyucu, Michael (2012), Türkiye’de Medya Ekonomisi, Esen Yay., İstanbul. -Schneider Martin (2013), Management von Medienunternehmen, Springer, Wiesbaden
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)141
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ123331122113
ÖÇ213331131113
ÖÇ313342141113
ÖÇ414352142313
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek